Annons:
Etikettsamsung
Läst 1272 ggr
[Smålandsbrud]
2015-04-27 22:41

Varför drar min samsung s4 mycket battri ?

Mammas drar även en hel del men märker att min s4 drar mer en min mammas. Denna mobil är typ ett och ett halvt år och lite mer sa den jag byte med. Batteriet håller inte ens en hel dag utan att behöva ladda den minst en gång på dag och natt. Kan jag behöva investra i ett nytt batteri i förövrigt väldigt bra. Den drog lika mycket som min förra s3 ungefär men mycket mer :/

Annons:
Florrpan
2015-04-27 22:57
#1

Snapchat? Wi-fi + Mobil data igång samtidigt och jämt? Hög ljusstyrka?
Har du helt enkelt massa funktioner igång som du inte behöver ha igång?
I din samsung kan du kolla VAD som drar mest
Iställningar > Mer (längst upp till höger) > Batteri

[Smålandsbrud]
2015-04-27 23:10
#2

Jag har letat men hittar inget specilet den drog lika mycket med lite ljusstyrka :)

Florrpan
2015-04-27 23:12
#3

Vad är det som drar då? Det kan du se där jag sa åt dig att kolla

[Smålandsbrud]
2015-04-28 00:03
#4

Räcknat ut att det var skärmstyrkan efter en stumd

kissidor
2015-04-28 06:07
#5

Drar den bara mycket när du använder den, eller drar den massor när den bara ligger?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Smålandsbrud]
2015-04-28 09:32
#6

Även när den ligger drar den mycket #5

Annons:
Florrpan
2015-04-28 10:01
#7

Jag tvivlar själv att den skulle sluka en massa om den bara ligger och du inte kollar på den. Det som drar mest är alltid skärmen. 

Är du inte hemma och inte har tillgång till ett trådlös wi-fi, stäng då av wi-fi, annars söker telefonen konstant efter nätverk, detta drar en del.

Har du massa sociala appar som alltid uppdaterar? 

Vilka appar använder du? Hur ofta? Känns ju lite som du kringår frågorna man ställde i mitt första inlägg, blir väldigt svårt att hjälpa dig om du inte är medgörlig.

kissidor
2015-04-28 10:07
#8

Där under batteri i inställningarna, ligger android OS och/eller android system högt upp i listan? Och om du trycker på diagrammet högst upp så kommer du till en sida där du ser bla hur mycket skärmen varit på samt hur mycket telefonen varit vaken. Skiljer det nåt nämnvärt, dvs har telefonen varit vaken mycket fast skärmen varit av? Om det är så har du nog en bugg, nån app som missköter sig och håller telefonen vaken. Men efter ett och ett halvt år är det också fullt möjligt att batteriet blivit dåligt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: