Annons:
Etikettköpråd
Läst 1450 ggr
Cireea
2015-04-20 18:35

HTC One M9 vs Samsung Galaxy S5

Eftersom min HTC One X börjat lägga av så funderar jag på en ny mobil men som vanligt tvekar jag mellan två, var helt säker på att jag skulle skaffa mig en S5:a efter den här mobilen men så kom ju M9 ut och ja..har ju en thing för HTC så då blev jag såklart osäker. 

Skulle ni som har/har haft HTC One M9 eller Samsung Galaxy S5 säga vad ni tycker om eran mobil? Fördelar och nackdelar osv. 

http://www.phonearena.com/phones/compare/HTC-One-M9,Samsung-Galaxy-S5/phones/9003,8202


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
kissidor
2015-04-20 19:00
#1

redan htc m8 smiskar s5 ganska hårt, så där var det inte mycket att fundera på tycker jag 😃. m9 vs s6 är en annan lite knivigare fråga, för samsung verkar faktiskt ha nailat det i år, medans htc har gjort nån mindre uppgradering som känns mer som en m8s. men väljer du mellan s5 och m9, ja då är min uppfattning glasklar, ta m9:an för guds skull 😃! men självklart finns det några punkter i s5 som kan vara bättre för en del - man kanske har nytta av att den är vattentät tex, eller av den bättre kameran 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2015-04-20 19:14
#2

Jag kommer nog skaffa mig en M9 känner jag. Det går inte lämna HTC 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2015-04-20 20:10
#3

Jag tror knappast du blir missnöjd :). Enda orsaken till att jag inte själv skaffar en är att det skiljer för lite mot min m8 - när man köper nytt för såna pengar vill man ju verkligen känna att man har en NY telefon! Det ska dock sägas att det sitter en Qualcomm 810 i den som har kända överhettningsproblem - något htc och lg som är de som hittills visat upp sina modeller med denna processor har löst genom att helt enkelt strypa den innan den blir för varm. Nåt som knappast märks vid normalt bruk, men det kan vara något att dra åt sig öronen över för den som vill spela krävande spel på mobilen. Vidare har kameran i m9 varit lite av en besvikelse för många recensenter trots ordentligt uppgraderad hårdvara jämfört med m8, men de flesta verkar tro att det kommer att bli mycket bättre med en mjukvaruuppdatering.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2015-06-21 00:20
#4

Det blev en M9 som kommer i början av nästa vecka! 😃Jag kan verkligen inte lämna HTC , har bara haft HTC som touch och det känns svårt att överge dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2015-06-21 10:11
#5

grattis, jag tror du kommer att bli supernöjd 😃. det verkar som att kameran blivit bättre med mjukvaruuppdateringar också 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2015-06-21 12:59
#6

#5 Skönt att höra 😃Min gamla mobil har ju lagt av helt nu… en timmes batteri är ju inte särskilt lockan längre och den hittar inte ens simkortet längre så här sitter man med en mobil man inte kan ringa/smsa med och inte heller kan jag använda den till något annat på grund av batteritiden 😂Ska bli skönt att få hem en mobil som funkar, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: