Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1623 ggr
annia1
4/1/15, 8:38 PM

Spara ändringar nätverks id (platta)

Finns ju ingen sajt för plattor så blir här. Vet inte om det är rätt grupp.

Har en platta lenovo idea tab S6000-H och jag har problem att komma ut på nätet med mobila uppkopplingen. Jag tror jag kommit på varför, att nätverks id går till danska telia. 

Jag har försökt lägga till svenska telia och jag har försökt ändra prioritering så annan ska ligga först. Men hur jag än beter mig så sparas inte ändringarna.

Jag vet att det på nån mobil telefon att man ska klicka på meny istället för spara när man ändrat bland inställningar. Men jag har provat med att spara, att bara backa tillbaka till föregående sida och att gå till hemskärmen. Det är de alternativ som jag provat och som jag kan komma på och inget funkar. Har startat om plattan.

Så nån som vet hur man får ändringarna sparade när man lagt till eller ändrat på nätverks id (preferred networks). Visst ett alternativ är att återställa plattan till ursprung, men jag är ju inte säker på att det gör nån skillnad.

.

Annons:
annia1
4/3/15, 10:27 PM
#1

Tala om att det är en bugg så ändringarna sparas inte.

.

Razzora
4/9/15, 4:22 PM
#2

Om du går till inställningar och sedan nätverksinställningar så ska du kunna gå (nu har jag inte någon telefon eller platta i närheten så jag får gå på vad jag kan komma ihåg) och välja att glömma bort det nätverk som du är inne på just nu. Hoppas att du kan komma vidare och att inställningarna sparas

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
4/9/15, 7:52 PM
#3

Har inte sett nån inställning om att glömma nätverk. Enda jag sett att man manuellt kan välja ett nätverk man vill koppla upp mot, men inget av de alternativen funkar och jag antar att det beror på att jag inte har svenska telia bland preferred networks.  Och att inställningarna inte sparas beror ju på en bugg så det lär jag inte kunna fixa hur jag än gör.

Jag har kontaktat där jag köpt plattan får se vad dom säger.

.

Upp till toppen
Annons: