Annons:
Etikettköpråd
Läst 1575 ggr
M A N I N A N
3/14/15, 10:48 AM

Från Samsung Note 2 till vadå ..?

Min Samsung Galaxy Note 2 som jag verkligen gillar måste bytas. Behöver tips på vad jag ska byta till. Jag skullle vilja ha: Stor skärm, minst 5,5 tum Mycket internminne, absolut minst 32 GB, men i så fall även plats för sd-kort. Vattentät (helst mer än bara tåla vattenstänk) Är det viktigt att ha senaste operativet? Eller räcker det med näst senaste? Är det jobbigt att byta från Samsung till annat märke? Tacksam för förslag på vad jag ska köpa. Vänliga hälsningar MANINAN

Annons:
Davbjo
3/14/15, 11:01 AM
#1

Jag har kört en Sony Xperia Z2, men jag var faktiskt inte så imponerad av byggkvaliteten på den. Man byter bort en del smidighet för att få vattentäthet också, vilket är värt att tänka på.

Nu kör jag med Note 4, kunde inte vara mer nöjd.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

M A N I N A N
3/14/15, 11:07 AM
#2

Jag har tänkt såååå mycket på note 4, men det är det här med vattentåligheten. Kanske jag ska göra avkall på det ändå…

kissidor
3/14/15, 12:14 PM
#3

google/motorola nexus 6 med 5,96"-skärm är iaf "vattentålig", vilket jag inte har exakt koll på vad det innebär men nån nytta gör det väl 🙂. den tar inte sd-kort men 64GB-varianten säljs just nu för 5490 på elfynd.se - en mindre allmänt känd firma kanske men som har goda kundomdömen på prisjakt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2852542

annars kan du ju inte gå fel med note 4 om du kommer från en note 2 tycker jag. några regndroppar tål väl de flesta telefoner idag, och du kan ju också googla lite på om det kanske finns ip-klassade skal till den. sen är jag inte så säker på att man vill använda ett sånt, det blir nog klumpigt som attan 😛. men man kanske kan ha ett på lut som man sätter på när det är särskild risk?

det är iofs lättare att gå från samsung till samsung, men jag tycker iaf att du kan kolla in nexusen innan du bestämmer dig 🙂. är det senaste operativet viktigt för dig så är det ju definitivt den som gäller. 

lollipop är bra men kitkat duger finfint det med, dock är det ju bara en tidsfråga innan lollipop kommer till note 4 i sverige med, även om det är förvånande att de inte släppt den än. det går att köra in en version från ett annat land om man vill pula lite, men jag skulle nog sitta lugnt i båten, det kan inte dröja länge till. och har de nåt de tycker de behöver testa och kolla lite mer först så är det väl bra att de gör det 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
3/15/15, 8:38 AM
#4

Nexus har jag öht aldrig ens tänkt tanken på. Har läst om den på nätet och den verkar klart intressant. Tack för tips, #3

Davbjo
3/15/15, 9:08 AM
#5

#3: Den på Elfynd var ju begagnad, lägger man på en femhundring får man den ny från Webhallen istället. Men den ser bra ut!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

kissidor
3/15/15, 10:14 AM
#6

#5, nix, det är den inte, då har du tittat på fel. http://www.elfynd.se/motorola-nexus-6-64-gb-smartphone-m-rkbl#collateral-tabs

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Davbjo
3/15/15, 12:33 PM
#7

#6: Ah, dåså!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

kissidor
3/15/15, 6:03 PM
#8

#7 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
3/22/15, 7:58 AM
#9

Kanske kan Sony xperia z3 vara något för dig. Gå in och läs om den.

Upp till toppen
Annons: