Annons:
Etikettsamsung
Läst 1671 ggr
LeeKnow
2015-03-01 21:53

Föra över bilder, helt borta?

Skulle föra över några bilder från min pappas Samsung till min dator, tog i alla bilderna och drog över dom till mappen dom ska till. Men så kom det att nåt var fel och att "händelsen var oåterkallelig" eller nåt sånt, och helt plötsligt är alla bilder borta! De finns inte någonstans på datorn eller mobilen!? 

Vad i h****** har hänt och hur får man tillbaks dom? 

Tror han har en Samsung s4

Annons:
ru4real
2015-03-02 11:27
#1

Det finns ju bildräddningsprogram som du kan testa, så länge man inte har gjort ngt som påverkar telefonens minneskort, för då blir det svårare. Men har du kollat i t ex papperskorgen på datorn? Eller testat att söka efter filer som skapats eller ändrats det datumet du försökte flytta dem?

Vad som hänt är svårt att svara på.

LeeKnow
2015-03-02 15:51
#2

Har laddat ner nåt som heter "free undelete" sökti igenom mappen de skulle ha hamnat i på datorn men hittade inga bilder… Pappas telefon kan man inte ens välja att söka igenom. Har kollat papperskorgen, de finns inte där. Är otroligt oteknisk så har inte testat att söka, men jag har testat att söka efter (vad jag tror var) deras namn men det funkade inte :p

ru4real
2015-03-02 17:05
#3

Underligt, de borde ju inte försvinna alls? Förstår inte riktigt hur det har gått till faktiskt. Hur gjorde du, flyttade du dem via ngt program eller bara genom datorns utforskare?

LeeKnow
2015-03-02 22:57
#4

Öppnade mappen för pappas mobil och drog bara över alla bilderna. Räknade med att de skulle bli som Apple, alltså att det är "kopior" av alla bilder som läggs över.. Men nej..

Ladydragon
2015-03-03 00:02
#5

en åtgärd kan vara att starta om datorn och telefonen och sen söka efter bilderna igen 

det hade dock varit till stor hjälp om du hade skrivit ner exakta felmeddelandet utan det är rätt svårt o veta vad som hände

LeeKnow
2015-03-04 22:32
#6

Har testat att starta om datorn, men inte mobilen.

Minns inte exakta felmeddelandet, Minns bara att det stod att nåt gick fel, att händelsen var oåterkallelig och att "rubriken" bestod av massa tecken och siffror,

Annons:
Upp till toppen
Annons: