Annons:
Etikettköpråd
Läst 3602 ggr
Ladydragon
1/1/15, 5:35 PM

Köpråd Sony xperia E3!?!

skrev en tråd för cirka 1 år sen då jag tänkte köpa en ny mobil (budget) av olika anledningar så blev det inte av att köpa nya telefon då….

men så igår på en rätt blöt men trevlig nyårsfest så råkade mobilen hamna i toastolen…surfa på mobilen när man sitter på toa onykter rekommenderas inte 🤪kan lugnt säga att den mobilen är stendöd 

så nu behöver jag en ny telefon rätt omgående och jag vill ha en budget telefon runt 1500 kr och jag kikade på Sony xperia E3 som jag tyckte lät rätt oki 
men ändå lite osäker o vill gärna rådfråga om det är en bra telefon eller inte? 

blev rätt förvirrad oxå över minnet…upp till 4 GB flashminne (minnet består av cirka 2,3 fast programvara och 1,7 internminne för nerladdade appar musik bilder m.m)

men vaddå kan jag då inte lägga över bilder musik m.m på ett externt SD kort? för mobilen har ju plats för SD kort oxå 

mobilen kör android 4.4 kan man fortfarande lägga över vissa appar på SD kortet…ja inte hela appen men delar av den som vid tidigare Android versioner? 

finns det några andra intressanta bra mobilen i prisklassen 1500-2000 kr? tror helst på Sony då jag sen tidigare har en sådan

Annons:
Ladydragon
1/1/15, 5:37 PM
#1

glömde länken till mobilen Sony xperia E3

[VSK]
1/1/15, 6:29 PM
#2

Den är inte vattentät (så klart med tanke på priset) och har ganska lågupplöst skärm. Sen som du påpekar så är inte det inbyggda minnet speciellt stort.

Enligt Prisjakts info så har den plats för Micro SIM vilket lär behövas. Om du använder telefonens originalkamera så kan den spara bilderna på det separata minneskortet. Iaf så är det så på min Samsung och det vore idiotiskt om det inte skulle vara så på den här oxå.

Skärmen är av IPS-typ vilket är bra. Den skall även vara reptålig, men det finns ingen skärm som tål allt.

Huvudkameran har 2592x1944 pixlar vilket räcker ganska långt. Det är 5 Mpxl.

Sony gör ju bra kamerasensorer så jag tror den här mobilen kan fota fina bilder när det är bra ljusförhållanden. Videoinspelning finns givetvis oxå och är i Full HD (1920x1080).

Standby är optimalt 706 timmar vilket är otroligt bra batteritid för en smartphone.

Samtalstiden är den oxå bra med optimalt 8.7 timmar (båda tidsangivelserna är med 3G).

Vid 4G så sjunker ju batteriets livslängd i tid mätt.

Blåtand finns och även inbyggd GPS om du tex vill använda kartprogram mm.

Inbyggd kartnavigering finns.

Trådlöst nätverk stödjer den oxå så klart.

För 1500kr så tror jag det är svårt att hitta nån ny lur som är bättre, men jag har ingen stenkoll precis.

Jag tror du blir nöjd med luren om du köper den. 

Synd på lågupplöst skärm, men för det priset så går det nog inte få nån bättre upplösning.

kissidor
1/2/15, 10:39 AM
#3

efter VSK:s uttömmande analys 😃ska jag inte skriva så mycket 🙂. men jag kollade iaf runt lite och har väldigt svårt att se att du skulle kunna få mer för pengarna än denna, inte minst när du dessutom gillar sony. moto E kan man få ännu billigare och den har fått riktigt fina omdömen för sin användarupplevelse, men den faller väl helt pladask på kameran för din del. 

det finns ju även den likartade xperia M2 för samma pengar - skillnaderna mellan E3 och M2 verkar inte vara så stora, men M2 har något bättre skärmupplösning och dubbla interna lagringsutrymmet. men när man tittar runt lite och jagar omdömen så verkar M2 få lite fler halvtaskiga sådana. men E3 har väl inte funnits ute så länge så det är svårt att jämföra omdömen rakt av.

egen musik, bilder och film kan du absolut fortfarande ha på sd-kortet - appdata törs jag inte svara på, då det är lite olika mellan tillverkarna hur de valt att ge stöd för det. i min htc kan allt flyttas dit som apputvecklarna själva valt ska kunna flyttas, i samsung är det förmodligen allra sämst med detta och sony vet jag som sagt inte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
1/2/15, 10:48 AM
#4

😃

Razzora
1/2/15, 6:01 PM
#5

Sedan om det skulle vara som så att du kan lägga på 500 kr till så finns även Sony M2 Aqua som då ska tåla att ha i en bassäng med 2 meters djup. Ibland dyker även den upp lite billigare. 

Men annars tycker jag att VSK gjorde ett riktigt bra jobb med att ge dig alla detaljerna angående E3 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
1/2/15, 11:31 PM
#6

Stort tack för era bra svar 🙂

det fick bli en Sony xperia E3 som jag beställde över nätet o borde väl dyka upp nån gång nästa vecka 🙂

Annons:
[VSK]
1/2/15, 11:45 PM
#7

👍

Razzora
1/3/15, 5:42 PM
#8

Toppen! Hoppas att du blir riktigt nöjd med din nya telefon 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: