Annons:
Etiketttips-trix
Läst 3420 ggr
Vibeka
2014-12-27 21:54

Tips på bra Almanacka !

Vill ha tag i en BRA almanacka till min Samsung S3 nu :) En där jag kan använda olika färger för olika evenmang jag lägger in om. Där det finns larm kopplat osv. Haft iPhone och den almanackan  jag hade där var Svensk Almanacka skit bra!! :)

Kom igen ge mig TIPS!! 😃

Annons:
_Fisken
2014-12-27 21:58
#1

Menar du kalender? Jag kör Googles Kalender. Den har val av färger. Larm. SMS etc. superbra.

kissidor
2014-12-28 07:38
#2

jag kör också googles kalender, då kommer man enkelt åt den från alla sina enheter

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
2014-12-28 11:35
#3

Jag har haft Jorte i flera år. Tycker att den fungerar bra. Finns olika färger och man kan välja layout. Har aldrig provat Googles kalender, men vad jag förstår kan flera personer skriva i samma kalender om man skulle vilja ha det så, och det verkar praktiskt om man tex vill ha en gemensam kalender med tex sin sambo eller vill skriva något/påminna om något i ens barns kalender.

_Fisken
2014-12-28 11:41
#4

Ja. Googles kalender kan delas ut. Ett nytt gmailkonto och du har en till kalender. Och 15 gig utrymme för filer. På Drive. Du kan skicka inbjudningar. Bli med i barnens kalemdrar och då boka läxläsning eller tandläkartider.

kissidor
2014-12-28 11:45
#5

Samt naturligtvis att bokningar i många andra kalendrar kan synkas in i Googles kalenderapp,  för egen del uppskattar jag särskilt att outlook-kalendern vi har på jobbet kan visas i google-kalendern så jag får en helhetsöverblick 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-12-28 15:22
#6

jag använder appen aCalender i mobilen….men skriver in allt i Google kalender på datorn och synkar sen över det till aCalender i mobilen 🙂

skulle appen få nåt knas för sig som har hänt nån gång att helt plötsligt så har alla händselser försvunnit så är det skönt att ha Google kalender som backup 
och det går oxå att komma åt Google kalender från mobilen om det behövs

Annons:
Vibeka
2015-01-04 17:35
#7

TACK så jätte mycket allihopa för fina förslag! ❤️

Upp till toppen
Annons: