Annons:
Etikettsamsung
Läst 2127 ggr
kalindas
2014-12-17 18:20

Mörka filmer...

Har en Samsung s4 och när jag filmar med den blir filmerna så otroligt mörka. 😕
Finns det någon inställning jag missat eller någon app som kan göra filmerna ljusare? Har inte testat att filma utomhus utan detta är inomhus filmer.
Samma så får jag ingen bra kvalitet på foton utan blixt utan de blir suddiga och gryniga, trots bra ljus och att autofokus pipit till. Vill gärna ta foto utan blixt.
Har troligtvis varit bortskämd med Iphone 4s kamera utan blixt och filmerna. Men köpte min Samsung för jag läst att denna var minst lika bra om inte bättre. Tyvärr blivit ganska besviken än så länge. 😕
I övrigt är jag supernöjd med mobilen. 🙂

/Elisa

Annons:
ru4real
2014-12-21 09:18
#1

Enkel förklaring, mobilkamerorna är ganska  dåliga och behöver massvis med ljus för att få till ok bilder/filmer. Dina ögon är så otroligt mycket bättre på att uppfatta saker i dåligt ljus, samt att din hjärna hjälper till att tolka det som du ser så att du uppfattar saker som ljusare. Detta klarar inte din mobilkamera.

Tänd en lampa om du kan, det är det enda. Det finns säkerligen appar som kan ljusa upp i efterhand, men det kommer att bli brusigt. Du kan även leta efter ngn inställning som heter iso, kolla om du kan ställa den till automatisk eller på det högsta värdet som du kan hitta., Det hjälper lite ochså.

kalindas
2014-12-21 09:31
#2

Ska kolla upp det tack! 🙂
Det intressanta är att bilden först visas ljusare och när den sen känner av att jag filmar och inte fotograferar, då mörknar bilden. Tror inte man kan ställa in ISO på filmning.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: