Annons:
Etikettköpråd
Läst 2545 ggr
[Jens]
2014-12-13 11:01

Android Police delar med sig julklappstips

Det finns många sajter som tipsar om julklappstips men det trevliga är att Android Police rekommenderar iPad Air 2. Sajten skriver bland annat så här om iPad Air 2: "…tillförlitlig, förutsägbar och väldigt snabb"

http://www.androidpolice.com/2014/12/07/android-police-holiday-gift-guide-2014-stuff-want-newer/

Annons:
kissidor
2014-12-13 13:25
#1

Ja så är det, i 10"-formatet är den fortfarande den bästa. det ser lite bättre ut om man går ner på 8", jag är tex svinnöjd med min nvidia shield (han skriver "The Shield Tablet is a lot of bang for your buck, but the screen kind of sucks and the battery life isn't spectacular (standby is bad in particular) and it's heavy, thick, and kinda ugly."  håller med på en enda punkt och det är att batteritiden framförallt i standby kunde vara bättre. skärmen är tex awesome, fattar inte riktigt vad han snackar om där, och jag tycker den är kanonsnygg på ett "inget trams"-vis.) och kommer med lätt hjärta att säga good riddance till min iPad mini 2 genom att göra julklapp av den. tablet z3 compact skulle man säkert kunna vara nöjd med också.

om jag kunde få motsvarande användarupplevelse som i min m8 i en androidplatta på minst 10" skulle jag inte tveka, men nu är det ju av okänd anledning tyvärr inte riktigt så.  det kommer lite bättre androidplattor för varje år som går, men de är inte riktigt där än. galaxy tab s 10.5 tex skulle säkert kunna bli världens bästa platta med en lagom ren custom rom, men många streamingtjänster som jag använder på mina plattor blockar rootade och flashade enheter, så det är inte ett alternativ. så typiskt att det bara är samsung som krämar på med den hårdvaran man vill ha i sin 10-tummare och så sabbar de allt med sin mjukvara 😕.

dottern får dock ingen air 2 i julklapp av mig, hon hade kunnat få det men hon ville faktiskt hellre ha en androidplatta - hon retar sig ännu lite mer på iOS än jag gör. och så ville hon om möjligt ha en större än 10". så hon ska få den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2848712 🙂. jag har testat den utförligt och även om den säkert inte klarar av vadsomhelst utan att börja hacka lite så har jag inte sett nåt av det hittills, den flyter på finfint och skärmen är alla tiders. jag var lite fundersam om den där intelprocessorn, men det verkar inte vara nåt bekymmer. så det finns hopp om framtiden 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-12-14 09:26
#2

Intressant platta som jag kommer rekommendera min äldsta syster för hon tittar efter en bra android-platta. Tackar för att du delade med dig länken.

kissidor
2014-12-14 10:15
#3

det där är ju 13-tummaren, och jag tog ju den eftersom dottern uttryckligen ville ha så stor som möjligt. Och sen tyckte jag det var kul med projektorn :). Men den finns i 10 tum också, men då utan projektor. Nätta och lätta är ju inte dessa plattor med den där feta battericylindern så det är inget man skulle rekommendera någon som vill ha med sig sin platta på språng :). Vill man ha en lätt 10-tumsandroid förmodar jag att tablet z2 är den bästa i dagsläget, bra pris på den nu dessutom. Om man nu alls störs av samsunglagg, om inte kan ju tab s 10.5 vara en platta att bli jättenöjd med. En Samsung laggar ju absolut inte HELA tiden :D, bara nån gång då och då - så får man inte krupp de gångerna det händer så kan det ju helt klart vara det bästa valet för en person - det finns ju en hoper stora fördelar med samsungpaketet också, om man kan tänka sig att betala priset att det hackar till ibland. Men som sagt, har man inte jättestora problem med iOS i sin surfplatta så visst är iPad air 2 det bästa man kan köpa, jag är absolut nöjd med min på det stora hela, även om inte heller den är helt utan brister :). Jag kom att tänka på en grej när jag skrev det här inlägget, vad svinkul det skulle vara att se resultatet om Apple gjorde en Android-platta och androidtillverkarna gjorde iOS-plattor, jag skulle totalt smälla av i väntan på att få se resultatet :D

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-12-14 10:18
#4

Haha, det hade varit kul men det får vi nog aldrig uppleva. Ja tretton är lite väl mycket för jag tror hon skulle föredra 10 tum. Hon har haft en acer i ett par år och den tycks börja bli lite seg säger hon. Projektor är helt ointressant för henne.

Upp till toppen
Annons: