Annons:
Etikettappar
Läst 1558 ggr
_Fisken
10/24/14, 7:37 PM

Batteritid på Galaxy S4 mini förbättrad

Förut hade jag ca. 15% kvar att batteriet när jag kom hem från jobbet. Nu har jag mellan 60-70%.  Det kan finnas två anledningar. 1) De satt upp en extra mast bredvid mitt jobb så 4G radion slipper jobba så hårt eller 2) appen Kill All. Det är ett rött kryss som man klickar på. Den dödar "alla" strö-processer som rullar på i telefonen. En lång jäkla lista kommer upp som appen dödat. Jag undrar om inte det är anledningen….

Annons:
Storip
10/24/14, 7:46 PM
#1

har också en samsung galaxy s4 MINI :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Tjeja
10/24/14, 7:49 PM
#2

Jag tror det är masten i så fall för kill all räddade aldrig så mycket batteritid för mig på min gamla Galaxy s II. Jag tror att en närmare mast hjälpt till en hel del i alla fall…

Å andra sidan dog min gamla lur på nolltid trots att man ser masten rakt utanför mitt sovrumsfönster 300 m bort

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Razzora
10/24/14, 11:18 PM
#3

Om masten sitter för nära så får man också problem. Jag har masten kanske 15 meter ifrån och jag har problem hela tiden att jag "tappar" nätverk. Men för din del _Fisken så tror jag att eftersom du har fått en mast närmare när du är på jobbet så slipper den hela tiden leta upp och skifta mellan 3G och 4G, vilket brukar dränera batterier på smartphones snabbt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

_Fisken
10/25/14, 3:51 AM
#4

Man har radioskugga för nära masten. Det minns jag från skolan. För min del så är jag lite fundersam för ny mast satte de upp för typ 1.5 år sedan och så här mkt batteritid har jag först fått nu sedan den där appen installerades. När masten kom upp då hade jag typ 40% kvar. Jag vet också att om nån skitapp har installerats så kan den dra ur batteriet mkt fort. Jag är kluven.

Razzora
10/25/14, 3:07 PM
#5

Det kan vara en kombination av allt faktiskt. Så det är nog lite svårt att spekulera. Det är om det är några nya appar som du kanske kan ta bort och testa om det har något med dräneringen av batteriet att göra.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: