Annons:
Etikettrykten
Läst 2309 ggr
Razzora
10/5/14, 5:25 PM

Rykten: Nexus 9

Det verkar som om mer och mer rykten om en ny Nexus platta på runt 9" börjar dyka upp nu. FCC som kollar på mobila enheter i USA innan det sker någon försäljning verkar ha fått in surfplatta som då man kan tänka sig skulle kunna vara HTC Nexus9, men tyvärr så verkar inga specifikationer ha läkt ut ännu. 

Nu är det bara att vänta om HTC kanske och då menar jag kanske kan ge oss en liten hint på onsdag om plattan. Men vi får se.

Vad tror ni om detta rykte?

Läs mer: http://www.swedroid.se/surfplattan-htc-nexus-9-dyker-upp-hos-fcc/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/5/14, 5:48 PM
#1

tja jag tycker detta rykte har kommit tillräckligt länge och från tillräckligt många håll för att jag ska tro på det. jag är kluven - så nöjd som jag är med min htc m8 och som mitt nördhjärta klappar lite extra för nexusserien är jag klart frestad av denna platta - men det vete sjutton om 9" är en storlek som känns rätt för mig 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/5/14, 5:56 PM
#2

Du ville väl ha en större platta om jag inte minns fel?  För min del så kanske jag skulle kunna tänka mig en något större platta än vad jag har idag, även om jag är nöjd med min LG G Pad 8,3". För jag vill inte ha en alltför stor platta. Sedan är det ju frågan vad de kommer att lägga i plattan och hur mycket den kommer att kosta.

Så många frågor så få svar 🤓😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/5/14, 7:32 PM
#3

Tja jag vill ju ha minst två,  en i smidig väskstorlek och en så stor som möjligt.  Har en åttatummare som alltidhamedsigiväskan-platta idag, men tycker den är liiite för klumpig faktiskt. Storatittapåfilmetc-plattan är idag en tolvtummare, vilket känns ganska klockrent även om en tiotummare föralldel också funkar helt ok. Så  jag vet faktiskt inte var en niotummare skulle passa in för mig iaf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/5/14, 8:41 PM
#4

Så sant. Visserligen hade jag haft min gamla väska kvar så hade jag nog nästan inte velat ha ens min 8,3":are eftersom den inte fick plats där i. Men nu har jag dock köpt en större väska som lätt kan få plats med en upptill 10" platta. Inte för att jag skulle vilja ha det dock då jag egentligen vill kunna hålla plattan med ena handen och inte behöva lägga ner den på ett bord eller lägga den på ens lår bara för att kunna skriva något. Men men jag antar att vi får vänta tills vi får reda på hur det kommer att bli.

Men spännande blir det alltid!🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
10/9/14, 2:10 PM
#5

Ja tjejer, ni har det lätt ni 😃

Bara att köpa en ny väska som plattan går ner i 😂
Vi killar har det lite svårare då byxor inte går att välja beroende på hur stora fickorna är *skrattar hjärtligt*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
10/9/14, 2:45 PM
#6

bertil har du aldrig hört talas om "manbag", dvs handväskor för män 😉? dessutom har mäns byxor och jackor betydligt rymligare fickor än kvinnors, för tydligen måste även kvinnors vardagskläder i varje ögonblick visa upp den exakta kroppsformen som icke får döljas av några bylsiga fickor 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
10/9/14, 3:18 PM
#7

#6 kissidor

Nej, någon "manbag" tänker jag nog inte investera i 😂

Visst är det så att vi män kan ha byxor med större fickor och då speciellt på sommarn, har själv sådana där med stora rymliga fickor då.

På vintern och med jeans eller chinos så är det nog väldigt få byxor som har en ficka där man kan stoppa ner en platta på runt 9" *skrattar hjärtligt*.

Btw så har jag faktiskt en kompis som alltid brukar gå med en slags axelväska och visst ser det väldigt praktiskt ut men inget för mig 😃och dessutom ytterligar en persedel att hålla ordning på 😉

Jag personligen har inte ens paraply med mig när jag går ut även om det regnar, glömmer den alltid någonstans, hahaha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
10/9/14, 7:27 PM
#8

Sambon har en jacka som han lätt får plats med en platta på 9", visserligen är det framfickan som är så stor. Men vi kvinnor kan tyvärr inte ha saker på framfickan på en jacka, ser bara konstigt ut 😛 Det är precis som kissidor säger att på något sätt så ska en kvinna aldrig någonsin dölja sina former. Inte ens i en jacka…

Men annars så kan ju män använda ryggsäckar, verkar fungera för mina före detta arbetskamrater.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/9/14, 8:06 PM
#9

jag skulle vilja ha förkläde på mig jämt, med en rejäl förklädesficka kunde man lätt ha en surfplatta inom armslängd precis alltid🙂. ibland på helgerna när jag bakar eller lagar mat och sätter på mig ett förkläde så låtsas jag sen att jag glömmer att ta av mig det och går omkring med det hela dan bara för att det är så otroligt skönt att kunna stoppa en massa saker i fickorna 😃. tyvärr skulle det väl se lite för egendomligt ut på jobbet 🤔.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/9/14, 8:12 PM
#10

Haha, i mina mjukisbyxor som jag har på mig när jag är hemma så har jag alltid en massa grejer i fickorna. Ibland även en surfplatta, men då måste jag dra åt snöret för annars tappar jag byxorna 😉

Men förr i tiden så kunde man ju gå omkring med förkläde hela tiden (min mormor gjorde det jämt och ständigt i alla fall)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/9/14, 8:24 PM
#11

det är precis så jag menar razzora, sådär som kvinnor gjorde förr i tiden - åh vad jag önskar att jag kunde göra det utan att folk tyckte man var en knäppgök.

hahaha, så söt du måste vara när du hasar fram i mjukisbyxor fullproppade med surfplattor och grejer så du nästan tappar dem - top model nästa 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
10/10/14, 9:09 AM
#12

Well, det är kanske jag som är lite fåfäng 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
10/10/14, 4:15 PM
#13

Bertil, det är klart att man får vara fåfäng😉Sambon skulle inte lämna husets väggar med en "manbag".

Kissidor, visserligen verkar inte sambon ha något emot det, men det är lite svårt att gå runt och försöka och hålla balansen när man inte vill tappa plattan/telefonen + allt annat man har i fickorna på mysbyxorna 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: