Annons:
Etikettmässor
Läst 1893 ggr
Razzora
9/1/14, 2:01 PM

Sony mobil med bättre vattentäthet?

Sony mobil med bättre vattentäthet? Ja det är frågan. Enligt många rykten nu inför IFA mässan i Berlin, dessutom enligt Sony UK så ska de presentera en telefon med den hösta nivån av vattentäthet som finns för smartphones. Finns en bild ute som visar på en vattenbassäng med en pil där det står 2m med ett frågetecken efter. Så nu är frågan om mobilen då ska vara en efterföljare på Xperia M2 Aqua verkligen pallar trycket på 2m djup. För övrigt så finns det inte så mycket mer om själva specifikationerna på mobilen i sig.

Så nu är det bara att vänta och se vad som dyker upp på IFA.

Vad tror ni om detta? Är detta den typen av telefon som ni skulle vara intresserade av?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
9/1/14, 2:28 PM
#1

jag försöker komma på vem som kan ha nytta av detta 🤔 - inte jag iaf. berätta gärna ni som tycker att det vore användbart hur ni skulle använda det, det vore intressant att veta 🙂!

den "vanliga" vattentåligheten som gör att man kan ha med sig telefonen i badkaret - den fattar jag.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
9/1/14, 9:57 PM
#2

Det är väl kanske om man vill dyka 2 meter ner och ta kort. Eller något. Jag bara spekulerar här..🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
9/3/14, 10:55 PM
#3

En annan (läs: jag) 😃kan ju inte dyka så därmed slipper jag den problematiken *skrattar hjärtligt*.

Bästa hälsningar,
Bertil

ru4real
9/4/14, 3:13 PM
#4

Jag tycker det är alldeles lysande m vattenskyddade telefoner. Första veckan jag haft min S5'a lyckades en kompis hälla en öl över den. Men annars är det ju så att om man läser manualen noga (på icke vattenskyddade telefoner) så står det ofta ngnstans att man skall skydda telefonen mot all fukt, även t ex kondens (som kan bildas om du har en vattentät jacka på dig och telefonen i innerfickan samt svettas lite lagom). 

Så vattenskyddade telefoner är bra. Sen att man kan dyka med dem eller iaf bada med dem är väl mest en fördel.

kissidor
9/4/14, 3:18 PM
#5

ja fast jag undrade ju inte vad det var för nytta med vatten/ölskyddade telefoner i allmänhet🙂. jag undrade vad det var för nytta med så till den milda grad extra supervattenskyddade telefoner 😃.

att kunna dyka och fota verkar iofs som ett bra skäl, men då vill det ju också till att skärmen funkar bra därnere

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
9/5/14, 5:18 PM
#6

Visst är det bra med vattenskyddade/säkra lurar.
Det har ju ända sedan de kom varit deras akilleshäl.

Dock så har jag personligen aldrig lyckats fördärva en sådan.
Nåväl detta påstående kan dock kanske vara lite fel, jag vet faktiskt inte.
När min HTC Sensation lade av så sade min son att det var ett tydligt exempel på fuktskada.

Var den där jäkla fuktskadan skulle kommit från övergår dock mitt förstånd då jag tycker att jag var lika varsam med den luren som jag varit mot alla mina andra, och jag har haft en hel del sådana.

Har alltid haft med mina lurar utomhus i både ur och skur.

Hur som helst så är det ju bara bra med vattenskyddade/säkra lurar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: