Annons:
Etikettsamsung
Läst 2276 ggr
RoxannaS
2014-08-19 12:10

Samsung galaxy note 3 - batteri?

Hejsan. Jag har en Samsung galaxy note 3 som jag tycker har börjat dra fruktansvärt mycket batteri. Och går jag in på batteri för att kolla vad som drar så påstår den att de är skärmen som drar ström…. Jag släcker ner skärmen hela tiden så den inte lyser i onödan. Men från 9.30.i morse till nu har den gått från 100 % ner till 86%. Utan att jag gjort speciellt mycket alls med telefon. Finns de något man kan göra för att förbättra tiden?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
kissidor
2014-08-19 14:49
#1

det var märkligt - när man råkar ut för detta annars så brukar det vara en bugg som ställer till det, och då ser man det direkt just på att det inte är skärmen som står för huvuddelen av förbrukningen (vilket det ju normalt är), och att det istället är android system eller android OS som står för största förbrukningen. klickar man sen på diagrammet så brukar man om man drabbats av buggen kunna se att telefonen varit vaken en massa även när skärmen varit släckt. hur ser det ut för dig om du klickar på det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

RoxannaS
2014-08-19 16:56
#2

Nu är vi nere på 66% och har haft telefon på ljudlöst och har inte använt på några timmar..

Hittar inget diagram :( Men står att skärmen dragit 29% och android systemet 19% och android os 9% 

Nu hittade jag diagrammet ju! Där ser det ut som att wifi är en bov. Men jag har inte ens haft wifi på?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: