Annons:
Etikettappar
Läst 7927 ggr
wille_wille
7/30/14, 10:01 PM

Emojis till Sony Xperia?

Hej!

Min farmor har en Sony Xperia ZR (har jag för mig att det var) som hon skulle vilja ha emojitangentbord på, som jag har till min iPhone.

Jag satt och letade efter appar och tror jag testade 7st men ingen fungerade så vidare bra. Hittade iallafall en som fungerar, men där kan man bara se förstasidorna för varje kategori, sen måste man betala om man vill se resten…

Sen var det ett problem till - när hon trycker på en emoji på tangentbordet så blir den rätt konstig när den kommer upp på skärmen, men när den kommer till min mobil så ser den ut som den hon tryckte på tangentbordet. Lika dant om jag skickar från min iPhone, då ser den ut som vanligt på min mobil men blir konstig på hennes 🤔

Är det någon som vet någon app som fungerar bra för detta, om det ens finns någon?

Skulle vara tacksam för svar då jag ska byta ut iPhonen mot en Sony om några månader🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
kissidor
7/30/14, 11:52 PM
#1

go sms har emojis som funkar att skicka till iPhone - däremot tror jag inte de blir rätt på alla andra androidtelefoner, förmodligen blir de bara exakt likadana om mottagaren också använder go sms. sen har ju Google hangouts som numera är standardprogram för meddelanden i Android en typ av emojis - de ser inte exakt likadana ut som iPhones men jag gissar att de sas översätts till varandra så det ser ut mer eller mindre som avsändaren tänkte sig det 🙂. är det ett av de program ni har testat med? jag ser att Android 4.4 ska finnas för Xperia zr så då borde hon ha Google hangouts om hon har uppdaterat

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
7/31/14, 12:29 PM
#2

Vet du namnet på de program som du har testat? Vissa program visas endast emojis som "text" och inte som bild. Men när de väl skickats så visar de sig som emoji. Som sagt även här beroende på vilket program man har valt. Jag vet själv att jag har lite små problem med just emojis, då min syster har en iPhone 4S (iOS) och jag har en LG G2 (Android) så ibland så blir bilderna inget alls när hon skickar emojis. Men det vi har märkt själva är det bästa för oss (detta är då om man har surf på telefonen igång hela tiden är att använda Viber, för då har ni samma program och då ser smilies, emojies ut precis likadant på båda telefonerna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

wille_wille
7/31/14, 9:45 PM
#3

#1 & #2

Jag har ingen aning om vilka program jag testade, jag sökte på emoji och tog första bästa app som kom upp. Sen testade jag någon mer och sedan sökte jag på emojicons och försökte med några fler där.

#1

Jag tror jag hjälpte henne med det förut och jag har för mig att jag har sett den appen förut, jag får kolla nästa gång jag träffar henne 🙂

Tack för hjälpen, jag ska försöka uppdatera med hur det går sen 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Upp till toppen
Annons: