Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2124 ggr
ru4real
5/26/14, 12:05 AM

Samsung galaxy s3 laddar inte

Min livlina, s3'an har börjat uppföra sig underligt. Den visar att det är fulladdat, men om jag använder den utan sladden i, så kan man kanske på sin höjd starta en app och sen så dör den då batteriet är helt urladdat. Detta även om den har legat på laddning en hel dag.

Och dessutom har jag märkt att batteriet har svullit lite, om man lägger det på en plan yta vaggar det litegrann.

Ngn som har en aning om vad det kan vara för fel? Har inte möjlighet att köpa en ny telefon just nu, och denna fick jag beggad av en polare, så den har ju varit med om en del, men fram tills nyligen fungerade den perfekt.

Annons:
[MrDiabolic]
5/26/14, 12:19 AM
#1

Batteriet på min gamla HTC svällde och slutade ta laddning. Ett nytt batteri gjorde susen.

I mitt fall berodde det på att luren låg permanent ansluten till datorn, och fick alltså konstant laddning. Jag laddade alltså sönder batteriet.

kissidor
5/26/14, 2:22 PM
#2

svällda batterier är inte så ovanligt, köp ett nytt batteri bara så blir det nog bra

Värd på Mobiltelefoner och Android

ru4real
5/26/14, 8:22 PM
#3

OK. Tack för tipsen :)

Har lånat exfruns gamla SE Walkman telefon och j*vlar vad man känner sig som en digital erimit. Kan inte facebooka, kolla saker på nätet, maila eller allt annat man vant sig vid. Läskigt hur fort ett nytt beteende sätter sig och blir en vana.

Men jag kan ringa iaf :) Men vem fan ringer idag?

bamse6311
5/26/14, 11:45 PM
#4

#3 ru4real

Håller med dig.
Vem tusan idag använder sin smartphone för att ringa med?.
Den har man ju till så mycket annat och jag ringer väldigt sällan i min.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: