Annons:
Etikettsamsung
Läst 1913 ggr
[Budgies]
2014-04-27 13:23

Kan inte ladda!!

Min mobil fick jag i december (samsung galaxy s3) och den vill inte ladda! Eller jo, bara om jag andvänder pappas  om den är på en kudde. Men han vill inte att jag andvänder den, hur får jag den att fungera utan JUST DEN laddarn och  att  den måste ha en vis st'llning? Azzå, jag älskar verkligen mobilen :(

Annons:
kissidor
2014-04-27 17:21
#1

det låter som att det skulle kunna vara ett glapp i usb-porten tex, men eventuellt kan det även vara nåt fel med en eller bägge laddarna. du måste väl ha möjlighet att testa med fler laddare också? vem som helst du känner med en androidtelefon kan du ju låna laddaren av 🙂. hur blir det om ni sätter din pappas telefon på din laddare då, funkar det helt utan problem eller?

men om du fick mobilen i december så har den väl garanti kvar så du kan få felet åtgärdat? (eller köpte/fick du den begagnad?) men det är i vilket fall alltid bra att försöka ta reda på vad det kan vara själv först 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Budgies]
2014-04-27 17:48
#2

Min pappas laddare är annorlunda. Först funkar det inte men man måste försöka ha mobilen på olika ställningar och hålla på en liten stund och sen funkar den om man har det på kudden.

Mobilen fick jag gratis av telenor då jag bytte den mot en annan som var sönder

kissidor
2014-04-27 18:58
#3

annorlunda? det låter skumt 🤔. vilken telefon har han då? 

men som sagt kolla med andra med androidtelefon också om du kan få låna deras laddare och testa, och om de kan testa att ladda sina telefoner på din laddare, så man kan se ifall felet ligger i telefonen eller i laddaren - eller rentav bägge.

men då tycker jag väl att du borde ha garanti på den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Budgies]
2014-04-27 19:32
#4

Han har samsung galaxy s3 eller 4

(P.s jag hade mini)

I min klass har alla iphone, förutom några som jag inte är så bra vän med. (är inte med dem alltså, men de är snälla och så)

Hela familjen har android så ska testa alla.

Ladydragon
2014-04-27 20:03
#5

Kolla oxå med ficklampa om det kan sitta nåt litet skräp i uttaget 

ett annat tips är att mycket försiktigt när man har satt i laddaren att vicka lite på laddaren….håll i laddsladden så nära telefonen så möjligt och var mycket försiktig….

har haft liknande problem och då har det vart antingen skräp eller att man har fått vicka lite på laddsladden

men löser sig inte problemet och det kvarstår trots att du provat olika laddare då har något hänt med ladduttaget och eftersom du har garanti kvar så ska du lämna in den så dom får kontrollera och reparera mobilen 
och det är ju självklart inte normalt att man behöver krångla och ha mobilen på ett visst sätt för att mobilen ska laddas

[Budgies]
2014-04-27 20:10
#6

Kay Thx! Jag får leta efter en ficklampa. Brukade andvände ficklampa på mobilen så behövde ingen annan XD

Annons:
Upp till toppen
Annons: