Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 2890 ggr
Torin
4/15/14, 2:14 PM

Wifi

Var på sjukhus. Där kunde man koppla upp sig med WIFI.

Jag kollade och det funkade. Men vad skulle jag kunna göra sedan?

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
kissidor
4/15/14, 3:06 PM
#1

allt som du annars behöver utnyttja datatrafiken i ditt abonnemang eller kontantkort eller vad du har till. dvs huvudsakligen maila och surfa. en internetanslutning helt enkelt kan man väl säga 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torin
4/16/14, 10:30 AM
#2

Men jag kan ju surfa ändå. Varför gå via WFI ?

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

kissidor
4/16/14, 11:46 AM
#3

för att spara på datatrafiken i ditt abonnemang förstås 🙂! den är ju som regel mycket begränsad, och surfar man mycket samt laddar ner appar, streamar musik och film och så vidare så har man inte en chans att klara av detta utan att koppla upp sig till wifi så ofta det går

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torin
4/16/14, 6:24 PM
#4

I dag fick jag ett nytt SMI-kort. De påstår att nu skall det gå snabbare och jag kan gå in via 4 G.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

bamse6311
4/16/14, 6:40 PM
#5

#4 Torin

Frågan är om din lur stöder 4 G.
Det är mest lite nyare lurar som stöder den standarden.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
4/16/14, 6:52 PM
#6

det stämmer som bertil säger, om du har kvar din galaxy ace som jag har för mig det var så har den inte stöd för 4G

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Torin
4/19/14, 4:39 PM
#7

En bekant påstod att i min by, finns det inget stöd för 4 G.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Ladydragon
4/19/14, 7:41 PM
#8

#7 det räcker inte med att 4G finns där du bor….du måste oxå ha en mobiltelefon som klarar av 4G tror även det behövs nytt simkort och kanske nåt mer? 🤔

själv klarar jag mig mycket bra på 3G 🙂

kissidor
4/20/14, 9:49 PM
#9

Torin det kan väl hända att det inte gör, men 4g på 800 MHz - bandet är dock väldigt väl utbyggt, så om ingen operatör alls har täckning för 4g i din by så är det nog nästan lite ovanligt skulle jag ha trott 🙂. Vet ju dock inte hur avsides och hur liten by det är, eller i vilken del av landet den ligger, så det finns säkert stora variationer där. Jag bor visserligen i skogen och har utmärkt 4g, mycket bättre än 3g faktiskt - men å andra sidan bor jag i mälardalen så jag ska väl inte förutsätta att det är likadant i mindre tätbefolkade delar av landet. Men hur det ligger till med den saken kan du dock kolla på täckningskartorna som finns på resp operatörs hemsidor. 

Men som det nu sagts flera gånger här i tråden så stöder alltså din galaxy ace (om det nu är den du fortfarande har) ändå inte 4g.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
4/21/14, 11:28 AM
#10

Jag bor i en stor tätort, och har också bättre täckning på 4G än på 3G. Men som flera sagt här, så måste ju själva telefonen stödja 4G också.

Torin
4/25/14, 8:54 PM
#11

Byn heter Skattungbyn och ligger i norra Dalarna i Orsa kommun. Folk här säger att det inte finns 4G här. Tur att det inte kostade extra att få det då.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Upp till toppen
Annons: