Annons:
Etikettutseende-design
Läst 1703 ggr
[MrDiabolic]
3/14/14, 5:02 PM

Scrollande bakgrund i Apex launcher

Är det någon som vet hur man räknar ut formatet på en bild som ska användas som scrollande bakgrund i Apex launcher? Jag har hittat ett underbart 360 panorama på vintergatan, som jag vill ha i oändlig scrollning, så att man alltså inte ser när man scrollar förbi sista skärmen och hoppar tillbaka till första, utan att det rullar utan "hopp". Men hur jag än försöker anpassa bilden, så när jag ska lägga in den, får jag upp funktionen för att beskära bild i QuickPic.

Helst vill jag kunna anpassa bilden så att den fyller hela skärmen, men jag kan lägga till svarta band i över- och nederkant; hoppfri rullning är viktigare än att fylla hela skärmen.

Annons:
[MrDiabolic]
3/14/14, 5:49 PM
#1

Det går ju inte, upptäckte jag nu. :(

Även om bilden är "kantlös" hoppar eller studsar Apex tillbaka till skärm 1 efter sista skärmen, istället för att rulla "runt hörnet". Min gamla Nokia N900 kunde, så varför kan inte en modern Android?

kissidor
3/15/14, 8:39 AM
#2

jag är inte helt säker på att jag fattar dig rätt, men om jag gör det så finns detta bla i nova launcher som jag kör, jag använder den inställningen själv och tycker den gör det du beskriver att du vill. du kanske kunde ladda ner gratisversionen av den och testa om den gör det du är ute efter? och sen kolla om du isf kan trivas lika bra eller bättre med den som med apex förstås.

epic launcher verkar också kunna göra samma sak - återigen om jag fattar dig rätt förstås.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
3/15/14, 10:31 AM
#3

Testade Nova nu, och den gör exakt detsamma som Apex. När man kommer till sista skärmen och scrollar förbi den, hoppar bakgrunden bakåt, dvs den rullar åt andra hållet. Jag vill att den ska rulla förbi kanten, åt samma håll som widgetar och ikoner.

kissidor
3/15/14, 10:54 AM
#4

ah, sorry nu fattar jag 😊! du har rätt, den byter riktning - jag hade faktiskt inte ens tänkt på det 😞. det var det där med att den hoppar som jag fastnade på, för det sker ju liksom "sömlöst" så jag upplevde inget "hopp" - var faktiskt tvungen att scrolla igenom flera varv innan jag ens insåg att den bytte riktning 😃! men det blir väl olika uppenbart beroende på hur bilden ser ut

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
3/15/14, 11:02 AM
#5

Jag skrev hoppa, för i apex kan man välja inställning mellan "hoppa" och "studsa". De ser lite olika ut, men ingen jättestor skillnad. Den bilden jag har just nu märks det inte så mycket på att den byter riktning, men på bilden över Vintergatan ser det verkligen ut som ett hopp bakåt. Nåväl, jag mailade supporten för apex och frågade om de har funderat på att lägga in en funktion för att scrolla förbi kanten och samtidigt dra in andra kanten i någon kommande version. Får se vad de svarar.

Upp till toppen
Annons: