Annons:
Etikettköpråd
Läst 3962 ggr
[imtoofabuloustofitin]
3/13/14, 1:38 PM

Samsung Galaxy Trend Plus, bra telefon?

Min iphone 5 har precis gått sönder och har ett halvår kvar på bindningstiden så min ekonomi är lite begränsad för tillfället.

Har kollat in denna telefon 

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/SAMS7580WHITE/samsung-galaxy-trend-plus-s7580-smartphone-vit

Någon som har åsikter om den? 

Står mellan den eller en begagnad Iphone 4.

Annons:
bamse6311
3/13/14, 2:30 PM
#1

Väldigt svårt att ge råd.
Det är ju en budgetlur men 990 SEK är den säkert värd.

Den har sina brister som till exempel väldigt litet minne och även om det går att sätta in ett SD-kort på upp till 64  så är det inte många appar som man kan ha på SD-kortet.

Nåväl, hoppas att fler skriver så att du kan få tips om andra lurar i samma prisklass.

Om du nu funderar på en begagnad iPhone 4 så är det nog inget dumt val jämfört med denna luren.

Hoppas att fler skriver och hjälper dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/13/14, 6:49 PM
#2

jag tror absolut den är ganska prisvärd - men det behöver ju inte betyda att man orkar med den när man är van vid iPhone 5 (eller en bättre androidlur förstås) 🙂. 

är det en tusenlapp du skulle få ge för en beg iPhone 4 också alltså? jag vet inte men om du nu är van vid iPhone så kanske du ändå står ut med den lättare under det här halvåret för att den inte både är laggigare och dessutom annorlunda och ovan. 

en tanke - dessutom är det kanske så att om ett halvår är den där iPhone 4:an fortfarande värd ungefär en tusing eller iaf inte jättemycket mindre, medan den här har rasat rätt mycket i värde? varför skulle folk köpa den beg om de kan köpa en ny för 990 liksom?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[imtoofabuloustofitin]
3/13/14, 7:52 PM
#3

2- Jag har ev hittat en Iphone 4S som är nästan oanvänd för tusenlappen så tror det är lättare anpassa mig till det än till samsung.

Jag minns min första touch telefon, Samsung Star S5230.. Den sög och var helkass, också en billigare variant av Samsung.

kissidor
3/13/14, 7:59 PM
#4

min första var sony ericsson x10 mini - avskyvärd 🤮. tack och lov för teknikens utveckling… 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[imtoofabuloustofitin]
3/13/14, 8:01 PM
#5

Mini-telefoner är värst för mig, hatar små skärmar :(

kissidor
3/13/14, 8:24 PM
#6

precis 🙂. men när man köpte sin allra första smartphone så hade man ju inte fattat det än. hittade min x10 mini när jag rotade i en låda för ett tag sen, höll på att garva ihjäl mig, det var det löjligaste jag sett 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[imtoofabuloustofitin]
3/13/14, 8:26 PM
#7

6 - Kan tänka mig det, som sagt är jag ju van med Iphone 5 liksom.

kissidor
3/13/14, 9:28 PM
#8

ja, som du förstår är inte iPhone nåt för mig - men det betyder självklart inte att jag gillar dåliga androidtelefoner 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[imtoofabuloustofitin]
3/13/14, 9:31 PM
#9

Jo, men precis.

Jag hade en urkass billig samsung,sedan skaffade jag iphone och blev jättenöjd och har bara fortsatt skaffa nya iphones… nu är jag så van med iphone att något annat skulle kännas konstigt..

kissidor
3/13/14, 9:40 PM
#10

och jag köpte en bra android istället och blev lika nöjd jag och bara fortsatte skaffa nya. och höll på att få fullständigt spader när jag sen skaffade mig en iPad 😃! menmen, det får gå för en surfplatta som jag mest läser, slösurfar och tittar på film i, den har trots allt sina goda sidor också. men telefonen använder jag till så mycket att det skulle bli för irriterande för mig med iOS. fast hellre en iPhone 5s än en sunk-samsung dock 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/14/14, 6:57 PM
#11

#10 kissidor

Allt som det finns ett "äpple" på är ju väldigt användarvänligt och det är ju det som är själva funktionen med Apple att det skall vara väldigt användarvänligt vare sig det är en iPhone, iPad, iMac eller en Mac.

Till skillnad till allt detta så står då Android på lurar, Win samt Linux på datorer.

Jag personligen har inget som helst emot Apple då det som sagt är väldigt användarvänligt.

Många som jobbar inom IT branschen använder ju dessutom OS X privat då de tycker att användarvänligheten står överst.

Nåväl, ja vet inte vilka som har rätt.

Jag gör med mitt Win även om jag ibland funderar över att gå över till en Linux distro.

Android kommer jag nog troligtvis att hålla mig till vad det gäller lurar.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/14/14, 7:05 PM
#12

Bertil ingen har rätt, ingen har fel :-). Var och en väljer det de föredrar ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: