Annons:
Etikettsony
Läst 2320 ggr
Fjordell
3/8/14, 11:44 PM

4.3 värdelöst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För någon vecka sedan uppdaterades min Sony Xperia V (inköpt i somras) till Androidversion 4.3 och sedan dess har precis allt blivit sämre. Telefonen hänger sig ännu oftare, kamerakvalitén (både när man filmar och fotar) är fruktansvärd, det blir en massa jäkla ränder längs alla bilder så fort det är lite dålig ljus, filmerna rycker till, kameran dör helt ibland och är "otillgänglig" i flera timmar, tills jag tvingas starta om hela luren.

Det enda som faktiskt blivit aaaningen bättre är batteritiden, men all denna skit… Jag står inte ut! Finns det något jag kan göra? Jag har lust att slänga telefonen i en betongvägg och bara ge upp.

Såhär roliga blir bilderna i dåligt ljus… Och detta var verkligen inget problem innan uppdateringen.

Annons:
Fjordell
3/8/14, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och denna bild är tagen vid bra rumsbelysning, ändå kommer dessa jäkla ränder…😕

kissidor
3/9/14, 10:01 AM
#2

kan ju aldrig tänka mig att det var meningen att det skulle bli sådär 🤔. det rekommenderas egentligen alltid att man efter en större uppdatering som denna gör en fabriksåterställning av telefonen, och speciellt om man får en massa skumma grejer som detta. 

fundera över vad du behöver säkerhetskopiera och gör en fabriksåterställning sen tycker jag. har du mycket inställningar och appar så kan det vara lite träligt att få tillbaka allt som man hade det, men har man såna problem som du så är det ju värt det.

fast när jag googlade lite så fick jag faktiskt upp lite klagomål över den här uppdateringen gällande bla kameran och allmän instabilitet. det verkar inte ha drabbat alla dock, isf skulle jag garanterat ha fått höra om det från morgon till kväll, haha (min sambo har en, och han är inte den som lider i tysthet om man säger så 😉. fast han hade lyckats ha sönder sin blixtlampa redan innan uppdateringen, så han kanske inte märker på samma sätt om kameran blivit sämre nu - men han verkar inte ha haft några problem att det hänger sig iaf). 

man får väl hoppas att det snart kommer en ytterligare uppdatering med buggfixar, det brukar det ju nästan alltid göra en tid efter en stor uppdatering. här kan du själv läsa i en särskild tråd på swedroids forum för diskussion om buggar med denna uppdatering, så kanske du dels kan se om det stämmer med dina egna erfarenheter och dels om du kanske kan få nåt tips på nån fix.

en annan sak som du skulle kunna prova är att ladda ner en annan kameraapp och se om det blir bättre då. jag kan inte förutspå om det hjälper eller inte, eftersom jag inte vet riktigt vad kameraproblemen beror på, men det är ju så lätt att kolla så det kan väl vara värt ett försök 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: