Annons:
Etiketttips-trix
Läst 2793 ggr
Torin
2014-03-08 11:35

Bildöverföring hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Samsung GT-5830i och har använt kameran flera gånger.

Nu vill jag ladda över bilderna till min dator.

Har prövat med att ansluta USB-sladden men ingen stans dyker någon symbol upp i datorn Mac med Leopard system.

Försökte då att malia över en bild i stället det funkade. Men den var på 1,4 mb, som eventuellt dyker upp i detta inlägg.

Vore lättare om det gick att överföra med kabel i stället.

Kan någon tala om för mig steg för steg hur man gör?

Jag har skrivit om detta tidigare så ni får ursäkta. Kanske jag skall fråga i Mac-forumet i stället.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
kissidor
2014-03-08 13:59
#1

ja jag tyckte väl jag kände igen det - skrev inte jag då att du förmodligen måste ladda ner drivrutiner till den eftersom du kör en mac? kollade du upp det något? 

en annan variant jag skulle kunna tänka mig är en liten micro sd-kortsläsare för usb, då får du isf ta ut micro sd-kortet ur telefonen och stoppa in det i läsaren så det blir ju jobbigare, men som en möjlighet om du inte får det att funka på det vanliga viset. dessa små läsare brukar vara väldigt billiga nämligen, under hundringen. 

ett annat och egentligen bättre alternativ under förutsättning att du har trådlöst nätverk hemma, är att registrera dig för någon molnlagringstjänst som du kan installera i både telefonen och mac:en, så kan du överföra bilderna trådlöst. dropbox är väl den mest kända kanske men det finns många fler, och de är gratis om man inte behöver kolossalt mycket lagringsutrymme.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torin
2014-03-08 15:33
#2

Har prövat en ny variant till min Mac. Behövde inte installera något eller ställa in. Alla mappar i telefonen dök upp. Men så gjorde jag något, f-n vet vad och det försvann. Blir så himla trött när det inte funkar.

Får gå på det en annan dag.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

bamse6311
2014-03-08 20:11
#3

#1 kissidor

Till en Mac kan man väl bara ha iCloud som moln eller har jag fel där?

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-03-08 20:22
#4

kan väl aldrig tänka mig att man nte kan installera dropbox på en mac 🤔. går ju utmärkt på en ipad i alla fall 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-03-08 21:34
#5

#4 kissidor

Thanks för svar!
Funkar det till iPad så funkar det till Mac också.

Anledningen att jag undrade var därför att jag igår pratade lite med syrran.

Hon har en iPhone och nu var de 5 GB gratis hon har på iCloud fullt så  hon beställde och betalade för mer utrymme.

Nåväl, hon vill säkert inte ha flera olika moln till alla sina bilder, klipp osv så hon köpte alltså mer utrymme.

Jag personligen kan ju egentligen inget som helst om Apple så därför min undran *skrattar* Skrattar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Torin
2014-03-10 16:11
#6

Inget problem på mac, bara man vet hur man gör. Har lärt mig nu.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
kissidor
2014-03-10 16:32
#7

så bra att det löste sig torin 🙂

bertil iCloud är det lite speciellt med, det molnet har man inte i första hand för att lagra bilder och sånt i, utan det är till för att säkerhetskopiera alla appar, inställningar, appdata och systemdata.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: