Annons:
Etikettsamsung
Läst 2948 ggr
[Mustangcab]
2014-01-12 06:04

Samsung tab 111

Någon som känner till en lur som heter detta?

Annons:
kissidor
2014-01-12 09:45
#1

nä definitivt inte 🤔 - tab är ju en av deras surfplatteserier dessutom. var har du hört/läst denna beteckning och vad skulle det vara för en telefon? det skulle ju kunna vara nåt slags phablet för en annan marknad än den europeiska till exempel som alltså finns men inte är känd här.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-01-12 10:12
#2

haha det slog mig just - kan det vara samsung galaxy tab III som avses helt enkelt - dvs samsung galaxy tab 3? den finns ju i tre storlekar, och om man köpte 7- eller 8-tummaren i 3G-utförande så är det väl inte omöjligt att de är gjorda så det går att ringa med dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Mustangcab]
2014-01-12 11:41
#3

Jag hittade den inte på pricerunner. Min man är i Indonesien och en av besättningen kom ombord och hade köpt denna där till ett pris som var väldigt mycket lägre än vad vi gav för våra Galaxy S lll.

kissidor
2014-01-12 11:53
#4

ok, det kan som sagt vara en lokal modell för den marknaden. men modellbeteckningen låter som sagt underlig i och med att tab normalt betecknar plattor. hur pass säker är du på den, och ska det vara s111 eller som jag föreslog sIII?

vet du vilka specifikationer den här luren hade? dvs processor, RAM, lagringsutrymme, skärm, storlek etc etc. dvs är det motiverat att jämföra den prismässigt med era s3:or?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Mustangcab]
2014-01-12 12:03
#5

Samsung Galaxy Tab III

Så skrev min man. Ska kolla lite närmare med honom.

kissidor
2014-01-12 15:55
#6

ok, ja kolla lite mer så kanske vi kan bli lite klokare 🙂. för som sagt tab 3, det känner jag bara till som surfplattor: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s158458181

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Mustangcab]
2014-01-12 17:11
#7

Jag har inte fått något svar från maken ännu så jag inväntar detta. Att de skulle var billigare i Indonesien förvånar mig inte då man kan räkna bort 25% moms.

kissidor
2014-01-12 17:45
#8

nejdå, absolut inte - och dessutom som sagt så skräddarsys ofta modeller för en viss marknad och prissätts efter denna marknad också. men som sagt modellnamnet förbryllar mig mycket 🤔.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Mustangcab]
2014-01-12 18:27
#9

Den kanske är skräddarsydd för den marknaden. Tänkte inte på det.

kissidor
2014-01-12 18:30
#10

det är väldigt vanligt att det är så. ibland kan de funka bra här i sverige om man kommer över dem billigt i det land där de säljs, men ibland stämmer det inte med frekvenserna för våra nät här hemma.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Mustangcab]
2014-01-14 16:23
#11

Det är en surfplatta som går att ringa med.

kissidor
2014-01-14 16:29
#12

ja det förklarar ju modellbeteckningen då - och den har då alltså inget direkt med era galaxy s3:or att göra 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-01-24 04:18
#13

Alla lurar och plattor skräddarsys för en viss marknad.

Om man till exempel köper en SGS3 här i Sverige så är det inte alls samma lur som säljs i till exempel Kenya där jag har en del vänner.

Köper man sedan samma lur i Thailand så är det ytterligare en tredje version osv osv.

Detsamma gäller med kameror och andra produkter.

Man skräddarsyr alltså sina produkter så den mobil/kamera/tv-apparat osv som säljs här i Sverige (Europa) kan i princip vara en helt annan produkt som man hittar i Indonesien osv.

Min son har ju jobbat med mobiltelefoni och jobbar fortfarande inom telefonimarknaden och jag kommer ihåg en gång för många år sedan då vi satt och diskuterade Ericsson lurar när han berättade om just detta att en Ericssonlur som säljs här i Sverige inte alls är samma produkt som säljs i den sk tredje världen där det är en helt annan produkt men med liknande beteckning.

Överhuvudtaget så skall man var försiktigt med att köpa den typen av produkter i andra världsdelar då det som sagt är helt olika produkter än de som säljs här i Sverige och Europa.

Vad det gäller "lurar" så skiljer det sig även inom länderna i Europa även om skillnaderna kanske inte är lika markanta.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: