Annons:
Etikettsamsung
Läst 6047 ggr
[Mysstrumpan]1
2014-01-12 01:16

Trasig skärm

Hej! Är det någon här inne som vet vart man kan laga en sprucken skärm på en Samsung galaxy s4 i Uppsala trakten? Helst för en lite billigare peng :)

Annons:
kissidor
2014-01-12 10:02
#1

det erbjudande jag tänkte tipsa dig om finns tydligen inte längre 😕, förut var det så att om man kunde pallra sig till deras servicecenter i kista så fick man byta den för 800 pix medan man väntade under det första året upp till två gånger. nu kostar det tydligen 1300 😕. gissar att det beror på att s4:an varit sprickkänsligare än de tidigare modellerna, det blir väl så med så smala kanter. jag trodde själv knappt det fanns på kartan att spräcka en samsungskärm tills min s4 landade olyckligt.

hursomhelst så då kan du lika gärna gå hit till samma pris, de finns bla i uppsala: http://www.ifon.se/265-galaxy-s4

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2014-01-12 11:31
#2

#1 Det har inget med sprickkänslighet att göra utan med vilken typ av skärm och vilken typ av mobil. Många mobiler har kurvade glas eller annan speciell passformning och det gör att glasen i sig blir ruggigt dyra. Spräcka skärmen på en HTC One S kostar 3500 att byta!

kissidor
2014-01-12 11:37
#3

men det var inte alls jag menade michael 🙂. jag menade att erbjudandet har utnyttjats mera eftersom fler verkar har lyckats spräcka sina s4:or än vad som varit fallet med s2 och s3, och att på det viset blev det lite väl flott för dem att ha kvar det gamla erbjudandet, spekulerar jag. 1300 är ju också ett subventionerat pris vet du.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2014-01-12 12:00
#4

#3 Aha

bamse6311
2014-01-24 04:24
#5

#1 kissidor.

Har du nu lyckats förstöra ännu en lur? *skrattar hjärtligt*.

Är det inte kaffemuggar så är det alltid något annat som händer *skrattar lika kärvänligt en till gång*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-01-24 06:46
#6

hehe 😊. nja jag har faktiskt varit skadefri flera månader nu, det här hände redan i våras. och som sagt skärmen fick jag bytt snabbt och elegant till överkomlig peng 🙂. men telefonen ser ändå ut som om jag hade hittat den på en soptipp, den där förbaskade "silver"kanten är inte för vacker när färgen nötts av 🤢

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-01-24 07:00
#7

#6 kissidor.

Bra att du fick fixat till luren.

Du vet väl vad dom säger om Samsung?
Plastic Fantastic och båda tillmälena stämmer ju:
Dom där lurarna är ju både Plastic och Fantastic *skrattar*.

Du kissidor, HTC One är ju bygd i ett enda stycke aluminium och ingen "plast" som kan nötas bort *skrattar*.

Å andra sidan så vågar jag nog inte tappa min exellenta PadFone2 för man vet ju aldrig vad som kan hända *skrattar igen*.

Trodde faktiskt att det bara var AjFån som hade så dåligt Corning glas att dom sprack.

Har en god vän (Jannike) som har lyckats tappa tre olika AjFån och fått glaset spräckt.

Dock så har hon allrisk (drulle) tillägg på sin hemförsäkring så varje gång hon har gjort det så har hon fått ut en helt ny lur mot 1 200 kr i självrisk, haha.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-01-24 07:39
#8

nejdå bertil, det är inte bara iPhone som kan spricka - även om det händer oftare 🙂. men vilken skärm som helst kan spricka om den landar på precis fel sätt, vilket min s4 gjorde denna gång. har både innan och efter detta tappat alla mina samsungar i klinkersgolv, asfalt, stentrappor osv i stort sett dagligen, men det här var enda gången det sprack, jag var helt chockad 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-01-25 20:35
#9

TS jag vet att vissa Game butiker (butiker som säljer spel) byter ut glas till vissa android telefoner och till iPhones. Det brukar dock skilja sig från stad till stad. Men jag har hört att de inte ska vara så dyra. Kanske kan vara något?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: