Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 2306 ggr
Torin
2014-01-09 17:31

Ladda upp bilder till datorn

Jag har försökt att med USBsladden ansluta till min Mac. Det gick utmärkt. Mobilen, Samsung Galaxy startade direkt. Men sen var det stopp.

Jag gick till galleri och öppnade en bild, men ingenstans kunde jag finna hur jag skulle göra för att ladda upp den.

Hur gör man?

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
kissidor
2014-01-09 21:33
#1

jag vet inte om det funkar jätteannorlunda med mac, men på en pc så är det bara att kopiera och klistra som från ett vanligt usb-minne 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torin
2014-01-10 10:12
#2

Det är inte så att jag ser bilderna i datorn. Jag ser dem bara i galleriet i telefonen.

Vad jag vet finns det ingen fil som heter filöverföring. Frågan kvarstår alltså.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

kissidor
2014-01-10 10:13
#3

ja men ser du inte telefonen som en usb-enhet i datorn? isf (återigen med reservation för att jag inte vet hur annorlunda saker är med mac) måste det vara drivrutiner som behöver laddas ner. exakt vilken telefon har du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-01-10 11:27
#4

det är iaf så jag brukar göra, det klart enklaste sättet att föra över filer tycker jag. 

såg i ett annat inlägg att du hade en galaxy ace - den här länken kanske kan vara till hjälp:

http://recombu.com/mobile/news/samsung-galaxy-ace-tips-and-tricks_M16862.html

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
2014-01-10 12:05
#5

Så här gör jag med PC.

Går till den här datorn

Där ser jag min telefon då den är kopplad via USB till datorn

Jag öppnar den och letar mig fram till en mapp som heter Dc + något mer som jag inte minns. 

Där kopierar jag bilderna genom högerklick och sen klistrar jag in dem i den mapp i datorn där jag vill ha dem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kissidor
2014-01-10 12:16
#6

ja precis så enkelt beem, men som du ser så får han ju uppenbarligen inte upp telefonen som en utforskningsbar enhet på sin dator, så det är i den änden vi måste börja problemlösningen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2014-01-11 11:25
#7

Om jag förstår dig rätt Torin så efter du kopplat in telefonen till datorn så tar du upp telefonen och försöker genom den överföra bilderna?

Du måste på något sätt (jag vet inte hur det fungerar på mac) använda datorn och hitta din anslutna telefon där. Genom datorn kan du sedan överföra bilderna från telefonen till din dator och dennes hårddisk.

Hoppas någon med mac-kunskaper läser detta och kan hjälpa till annars.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2014-01-11 11:44
#8

det är tipsen för den anslutningen som jag länkat till i #4.

hur går det torin, har du kunnat få in några drivrutiner i din mac?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torin
2014-01-11 15:35
#9

H'r är så kallt idag så detta projekt får vänta lite. Jag åtekommer.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Upp till toppen
Annons: