Annons:
Etikettsamsung
Läst 2386 ggr
Jalking
1/9/14, 11:49 AM

Va? En katt?!

I morse när jag öppnade min Glaxy Tab 3 8" hade en ikon av ett vitt katthuvud (typ Hello Kitty) hamnat på startsidan. Vid huvudet en siffra på röd botten ung som när något hänt på Facebook. I ren häpnad klickade jag på ikonen för att se vad det var. Ikonen försvann, ingen app startade.
Vad i #¤@§ kan detta vara för skum katt?

I går kväll testade Samsung Apps och Samsung Link, men gillade dem inte. Kan det ha med dem att göra?

Annons:
Aristarcos
1/22/14, 10:09 PM
#1

Jag har ett annat problem med en Samsung tab 3 , playubitik har slutat att fungera, någon som vet hur man kan uppdatera den så att den får anslutning igen??

kissidor
1/23/14, 8:54 AM
#2

kanske hade varit bättre att göra en ny tråd av den frågan artistarchos 😃!

men hursomhelst, rent allmänt så är det detta som rekommenderas att testa i nedanstående ordning vid problem med playstore:

  1. gå in på inställningar/program/google play butik och rensa data och cache
  2. om 1. inte hjälper, gå in på samma ställe men välj avinstallera uppdateringar
  3. om 2. inte hjälper, gör en fabriksåterställning - naturligtvis efter att ha säkerhetskopierat allt som går

(ang katten har jag tyvärr ingen aning 🤔)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jalking
1/23/14, 10:58 AM
#3

Jag har också råkat ut för att Play har slutat fungera. Det gick att lösa så här : Inställningar > Alla > Google Play Tjänster. Klicka på "Aktivera".

kissidor
1/23/14, 11:37 AM
#4

åh vad bra med ett till tips 🙂 - för att detta kan hända är inte alls specifikt för galaxy tab 3.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/25/14, 9:15 PM
#5

TS, kan du möjligvis hitta den ikonen när du söker på nätet? Det kanske hade gett oss en hint om vad det kan vara. För jag har nog aldrig hört talas om en sådan ikon som bara försvinner.🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jalking
1/25/14, 9:49 PM
#6

Tror inte det. Vad ska jag söka på? Dessutom har jag bara set den under två sekunder för ett par veckor sen, tror inte att jag kan känna igen exakt samma idag.

Annons:
Razzora
1/25/14, 10:18 PM
#7

ok, det var lite synd. Tänkte du kunde söka på "icon android white cat" och se om du kunde kanske friska upp minnet. Men om du inte minns hur den såg ut mer i detalj så kanske det inte funkar.

Tycker fortfarande att det är en märkligt att du bara fick upp den ikonen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jalking
1/26/14, 12:33 AM
#8

Jag bildgooglade på det du föreslår, men hittade inget som såg det minsta bekant ut. En Hello Kitty var mest likt, men det var en hel katt. Den jag såg var bara ett katthuvud.

Razzora
1/26/14, 1:36 AM
#9

Ok, det var ju synd att du inte hittade ikonen så att du kunde få reda på vad det var för något. Hände det bara en gång eller har det hänt flera gånger?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jalking
1/26/14, 12:03 PM
#10

Bara en gång.

Cireea
1/30/14, 11:26 PM
#11

Hade du laddat hem någon app från Playbutiken innan? 

Ibland dyker det upp mysko program som följer med när man installerar något nytt spel. Har råkat ut för det själv flera gånger. Har enkelt bara avinstallerat det som jag laddade hem senast och då har sådana mysko appar slutat komma upp :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: