Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 2268 ggr
Wony
1/8/14, 12:13 PM

Osynligt textmeddelande

Har råkat ut för ett besynnerligt problem med min Samsung Galaxy Young, med Gingerbread. Fick ett sms idag, och då dyker det ju upp i notifikationerna, alltså "gardinen" längst upp. Klickar man på meddelandet där så kommer jag dock bara till formuläret för att skriva ett helt nytt meddelande. Ikonen för meddelandehanteringen visar på ett oläst meddelande, men inte ens om jag går in där via ikonen så syns meddelandet jag fått.

I "gardinen" ser jag avsändare och inledningen på meddelandet, men kan som sagt varken markera det som läst, än mindre läsa hela!

Har testat att starta om telefonen, testat att plocka ur batteriet, rensat datan i både meddelandehanterare, samt badgeprovider, då jag läst att en del kunnat lösa problem på det sättet, men det har alltså inte fungerat alls.

Annons:
Ladydragon
1/8/14, 1:35 PM
#1

Om du har sett avsändaren har du bett personen skicka om meddelandet? 

en annan sak hur mycket telefonminne har du kvar? är det lågt runt 30-40 mb så kan man få problem att ta emot sms

Wony
1/8/14, 2:00 PM
#2

Det är en automatiskt genererad text från Posten. Har fått såna förut, brukar stå något i stil med att XX YY har lämnat in ett paket/brev som nu är på väg… Lite svårt att be dem skicka igen kanske?

Oftast brukar den varna om lite minne innan den tjorvar på SMS, men kanske ska rensa lite.

Ladydragon
1/8/14, 4:37 PM
#3

#2 jo såna sms kan nog inte skickas om….

alltid en god idé att se till att telefonminnet inte är för lågt om du har nån app som kan rensa cache så kör den då cachen kan bli rätt stor med tiden….

Wony
1/8/14, 5:31 PM
#4

#3 Har ca 35MB telefonminne kvar, och den har inte varnat för dåligt med minne. Hos mig börjar SMS'en inte komma fram vid mindre än 20MB kvar, och då blir det inte alls såhär. Lite fundersam på varför det blir som det blir.

Kan man kolla med mobiloperatören om det är något som "fastnat" hos dem?

Wony
1/8/14, 6:27 PM
#5

Fick nyligen ett annat SMS, och det går att öppna via lockscreen, och det syns i konversationslistan, samt att jag faktiskt får läsa det, och inte skickas till skrivfunktionen… Så borde ju blivit något knas med just det individuella meddelandet?

Upp till toppen
Annons: