Annons:
Etikettappar
Läst 2062 ggr
Sindri
2013-12-30 16:54

Galen på SR! Hur lyssna på radio?

Sveriges Radio har verkligen lyckats totalsabba möjligheten att lyssna på deras program. Appen Gamla Sveriges Radio fungerade någorlunda, men den funkar inte längre. Den nya är totalkass.
När det gäller program med enbart prat kan man ju ladda ner och lyssna, men program med musik (som ex.vis Sommar och Vinter i P1)?

Att lyssna via vanlig hemsida går ju inte eftersom ingen webbläsare har Flash längre.

Hur gör ni?

Annons:
kissidor
2013-12-30 21:01
#1

nu vet inte jag om det finns några begränsningar, men jag ser att P1-P3 verkar finnas med i kanallistan i appen tunein i alla fall

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
2013-12-31 08:33
#2

Jag lyssnar så gott som dagligen på nedladdade radioprogram men det är program utan musik. Pratprogram där musiken tagits bort av upphovsrättsliga skäl. Jag laddar ner till både iPhone och android. Om du vill kan jag prova att ladda ner ett program som du har problem med och se om det strular för mig också. Skriv isf vilken kanal, programmets namn, datum när det sändes så provar jag. Mvh Maninan

M A N I N A N
2013-12-31 08:40
#3

Eller menar du kanske att du vill kunna lyssna på musiken i de program du laddar ner? Det kan man bara göra en kort period. Under denna tid brukar man kunna välja om man vill lyssna på programmet med eller utan musiken. När perioden är slut (30 dagar?) måste musiken tas bort av upphovsrättsliga skäl. Jag gissar att SR inte råder över detta.

kissidor
2013-12-31 09:44
#4

aha, vill du kunna lyssna på dem långt i efterhand sindri? det fattade inte jag, jag trodde bara du ville lyssna på radio och att just sr-appen buggade.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2013-12-31 14:06
#5

Just det - jag vill kunna lyssna på både Vinter och sommar-programmen inom de 30 dagar de finns kvar med musik.

Efter 30 dar vet jag att jag kan ladda ned och lyssna utan musik - det är inget problem.

Det finns även program i P2 jag vill kunna lyssna till kanske flera gånger efteråt.

Nu laddade jag ned nya SRPlay i alla fall för jag behövde verkligen kunna lyssna. Idiotiskt nog så vänder skärmbilden på sig, trots att plattan står i sin dockningsstation. Jag fattar inte vad de håller på med på SR!

Jag ser ju att det finns en massa radio-appar att ladda ned, men frågar mig om man via dem kan ladda ned t ex P1-program och lyssna senare?

Är inte så intresserad av en massa utländska radiokanaler just på min Asus.  Och musik kör jag via Spotify.

beem
2013-12-31 17:27
#6

Något har hänt med lyssningen från SR. Jag har lyssnat på program i min surfplatta länge utan problem dvs program inom 30 dagar.  Nu  går det inte lyssna längre alls. Jag får upp att än det ena och än det andra saknas för att man ska kunna lyssna. Jag har  gett upp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
2013-12-31 23:28
#7

EDIT


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: