Annons:
Etikettsamsung
Läst 8983 ggr
[Springerpoo]
12/21/13, 6:58 PM

S3 mini som stänger av

Hej!

Under hela denna vecka så har min Samsung galaxy S3 mini strulat väldigt mycket. Den kan ibland stänga av sig helt random. Den kan vara på 50% och stänga av sig och när man startar den igen så är den på 1%. Skärmen blir helt plötsligt svart och så är den avstängd. Den vibrerar inte som den ska när den stängs av så man vet inte när det händer. Den har inte varit speciellt varm när det har hänt och jag har bara varit inne på de appar jag alltid har varit inne på. Mobilen blir 1 år på julafton så den är inte speciellt gammal.

Vad kan problemet vara?

Tack i förhand!

Annons:
kissidor
12/21/13, 10:20 PM
#1

vad som är problemet har jag tyvärr ingen aning om, men vid den här typen av "konstigt" trassel är det alltid vettigt att testa en fabriksåterställning. det är ändå det första de kommer att försöka med om du skulle lämna in den. 

hur lång garanti hade du - 1 år eller 2? hade du 1 år så är det ju lite bråttom då. då får du se till att få in den på måndag (om den inte är köpt typ nån vecka innan så det redan är kört)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
12/21/13, 10:39 PM
#2

Exakt samma fel har frugan på sin lur. -har ej kunnat kolla än men jag gissar på batteriet som är kinesiskt.

Razzora
1/3/14, 12:10 AM
#3

Jag har något liknande problem med min gamla HTC Desire HD. Fast jag ser att min telefon kraschar.. Det kan vara så att det som behövs är en fabriksåterställning. Många telefoner mår bättre av det efter man har gjort det. Men glöm inte bort att spara på allt du vill ha kvar efter fabriksåterställningen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

IdaKw
1/5/14, 3:01 PM
#4

Jag har samma problem med min S4, hur gör man en fabrikåterställning?

[VSK]
1/5/14, 3:03 PM
#5

#4

Starta om telefonen och håll power + hemknapp + volym upp. då kommer telefonen boota i en meny där du väljer rätt alternativ (du kan inte missa rätt alternativ).

IdaKw
1/5/14, 3:15 PM
#6

Aha! Tack så mycket :)

Annons:
[VSK]
1/5/14, 3:18 PM
#7

Tänk på att göra backup på allt viktigt före, för allt i telefonen kommer återställas (bortsett från microSD). För säkerhetsskull så ta ut minneskort om du har det.

kissidor
1/5/14, 4:25 PM
#8

och se till att google-kontot är inställt på att säkerhetskopiera automatiskt, och gör en säkerhetskopiering med samsung-kontot också så får du en del inställningar, sms mm sparade.

sen kan det vara knöligt ibland att lyckas trycka i de där knapparna samtidigt på rätt sätt, en del har inga problem alls med det medan andra svär långa ramsor och inte alls får till det. ett enklare sätt att hitta dit kan vara att gå via inställningar/fliken konton/ säkerhetskopiera och återställ/återställning till fabriksdata.

sen går du in på samma ställe igen och återställer samsung-kontots säkerhetskopia, eller om telefonen föreslår det själv, det minns jag inte

Värd på Mobiltelefoner och Android

swe-birdy
3/30/15, 6:59 PM
#9

@VSK. kanonbra tips, jag började med att köpa nytt batteri men det hjälpte inte och man hann inte in i menyerna för fabriksinställningar. men via ditt förslag så gick det och nu går den som innan, tog ur sim och minneskort innan så allt det har jag kvar. S3 Mini knappt året gammal.

[VSK]
3/30/15, 10:21 PM
#10

👍

Upp till toppen
Annons: