Annons:
Etiketthårdvara
Läst 10645 ggr
Sindri
2013-12-12 23:30

Min Asus hänger sig!

För andar gången har min Asus transformer hängt sig när jag skall stänga av den. Förra gången hade den så lite batteri kvar så det löste sig efter ett par timmar, men nu är hälften kvar och jag vill inte lämna den så här för natten.

Nån som har något tips? Förra gången försökte jag med reset, men det funkade inte heller.

Annons:
ru4real
2013-12-13 00:51
#1

Håll inne strömknappen tills den stänger av sig. Eller menar du ngt annat?

Sindri
2013-12-13 08:49
#2

Provat det. Kommer bara upp rutan där man kan välja att  stänga av, flygplansläge, omstart etc

Jonsson9
2013-12-13 08:57
#3

Vad menar du med reset?

Vänlig hälsning, Martin

ru4real
2013-12-13 11:07
#4

Och det funkar inte att klick på stäng av? Har du uppdaterat den till senaste versionen av operativet?

kissidor
2013-12-13 11:44
#5

att hålla inne strömknappen "jättelänge" är på de flesta enheter (som inte har löstagbart batteri, och det vet jag inte om det ens finns några surfplattor som har) metoden för sk soft reset. det bryter strömmen helt. vad hade du för reset-metod på din transformer pad då? fanns det en särskild knapp på den eller ett hål där man skulle sticka in nåt vasst eller vad? det verkar ju superskumt om det inte skulle funka att bryta strömmen liksom 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2013-12-13 12:15
#6

#4 av ru4real
Automatisk uppdatering såvitt jag vet.

#3 av Jonsson9
#5 av kissidor 
Ja, jag har ett litet hål där man skall sticka in något vasst, t ex ett gem.

Provade inte det igår, men däremot förra gången det hände. Hjälpte inte ett dugg. Plattan bara står och snurrar på Stänger av.

Problemen började när jag skulle lyssna på detta förb-nade SRPlay. Hängde sig hela tiden. Avinstallerade Gamla SRPlay och installerade nya, men inget funkade. Upptäckte sedan att tiden hade stannat när jag försökte detta. När jag kopplade loss plattan från tangentbordet ställde tiden in sig rätt igen.
(Och SRPlay blev inte installerat. Törs jag prova igen? Vad är det för pläpphuvuden som jobbar på SR? Varför kan de inte fixa en fungerande spelare?)

Annons:
ru4real
2013-12-13 12:33
#7

Testat en återställning? Det rensar visserligen all data du har på den, men det kan få den i fungerande skick iaf. Eller avinstallera svt-appen, starta om den och testa m tangentbordet igen, det kan vara så att det är det som har felaktiga drivrutiner

Sindri
2013-12-13 13:40
#8

#7 av ru4real 

Du menar SR-appen? Den är avinstallerad utan att jag lyckades få in den nya. Men jag kan faktiskt lyssna via vanliga hemsidan upptäckte jag sedan. Gillar det mycket bättre.

Ja, händer det igen får det väl bli en återställning, jag skall se till att göra en säkerhetskopiering av allt jag har på den, eller lista vad jag har så jag vet vad jag skall installera igen.

kissidor
2013-12-13 14:12
#9

tänk på att du kan hitta alla appar du haft under "mina appar" i google playstore (förutsatt att det är därifrån du laddat ner dem förstås). nackdelen är ju bara just att det är alla appar man nånsin laddat ner på sitt google-konto som finns där. men det begränsar iaf lite, och förhoppningsvis känner du igen de du vill ha tillbaka.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2013-12-13 14:56
#10

Åh, tack - det tänkte jag inte på. Ja, det gör det lite lättare.

Hoppas jag slipper operationen, men kan vara bra att vara förberedd.

Jonsson9
2013-12-13 20:06
#11

Enligt vad jag har läst så ska man hålla inne strömknappen i typ 10 sekunder för att den ska starta om.

Är du säker på att det är ett "reset-hål", och inte typ mikrofonen?
Tänkte eftersom du sa att ingenting hände.

Vilken transformer pratar vi om?

Vänlig hälsning, Martin

Sindri
2013-12-13 22:08
#12

Jaaa, jag vet vad det är för hål - är inte helt väck 😃

Asus Transformer TF300T

MichaelE
2014-01-01 12:01
#13

Jag vet att vissa appar körs i bakgrunden trots att man har stängt appen och inkluderar det en streaming-tjänst så kan det ställa till stora problem för vissa enheter.

Bara lite tilläggsinformation, så ingen annan lösning finns än att avinstallera appen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: