Annons:
Etikettköpråd
Läst 2843 ggr
MagArne
2013-11-25 09:18

Hörlurar till Galaxy S4 mini

Har ni tips på ett par mindre hörlurar/kåpor som passar en Galaxy S4 mini? Den får gärna ha mic och volymknappar men inget krav alls. Lurarna ska även användas till en Macbook Pro

Hade tänkt ett pris på ca 1000kr. Prioriterar bra byggkvalité före bra ljud då jag inte vill att bygeln ska spricka efter en månad. Eller är det 2000kr jag måste ge för ett par hörlurar om det ska vara lite kvalité?

Lurarna jag är ute efter tror jag går under benämningen on-ear

Annons:
lergrodan
2013-11-27 22:54
#1

Beats by Dre UrBeats är väldigt bra tydligen.

MagArne
2013-11-28 06:22
#2

Har du erfarenhet av dem själv?

Warney
2013-11-28 09:37
#3

#2 Har själv hört väldigt mycket dåligt om Beats By Dr Dre. Självklart är det bra ljudkvalité men inte jämförelsevis med den summan man måste betala, då finns det bättre alternativ. 

De som #1 nämner är väl också inear? 

Köpte själv ett par onear akg som jag är missnöjd med, det var bra ljud men de var väldigt osköna och kändes plastiga. Jag rekommenderar Marshall Major hörlurar, har endast testat dem i butik men jag ångrar att jag inte köpte dem istället. Bra ljud enligt testerna och vad jag själv upplevde, bra byggkvalité tycker jag samt att de är riktigt snygga! De kostar 799: - på Elgiganten. De har mick samt kontroll.

  http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MARSHMAJORBLK/marshall-major-horlurar-svart 

Självklart går det att få ännu bättre ljud om man lägger ner lite pengar till, vet att Sennheiser och Bose har riktigt bra. Dessa från Bose är inte så dyra på 1200: - http://www.komplett.se/bose-ae2i-hrlurar/650859?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76 

Om du kan tänka dig att ha overear är Qpad Q 85 & 90 riktigt bra, de har fått väldigt bra recensioner angående musikuppspelning. De kostar bara ca 900: -. Micken är löstagbar.  http://www.qpad.com/products/headsets/QH-85-White/#overview

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

MagArne
2013-11-28 09:56
#4

Lurarna ska bli julklapp till brorsans sambo. Min bror har själv AKG K 240 studio som både han och jag är nöjd med men de är tydligen för stora för fröken. Själv kör jag med Beyerdynamic DT770 Pro men även dessa är ju fullstora.

Mellan K 240 och DT770 Pro tycker jag att DT770 Pro vinner i byggkvalité men ljudmässigt låter båda bra om de får varsin hörlursförstärkare. Annars låter de bara tamt.

Hade jag varit fullskiten med pengar hade det nog blivit ett par Beyerdynamic T50p åt fröken. Men Marshall Major ska jag försöka klämma lite på.

[SirKnasen]
2013-11-28 22:18
#5

Varenda hörlur med mic/knappar är ju för iPhone står det ju. Fungerar de över huvud taget med Androidlurar? Är det olika kompabilitet mellan exempelvis HTC, Samsung och Sony gällande hörlurar?

Verkar finnas några enstaka "allround" lurar med enbart en svarsknapp som fungerar med Android. Och jag har sett några In-ear med en enda svarsknapp som man kan ställa in med inställningar i telefonen att exempelvis kort tryck följt av långt tryck höjer volymen, två korta tryck följt av långt tryck sänker volymen osv.
En Galaxy S4mini har väl Android 4.2.2? Några begränsningar för denna funktion i detta OS?

Men hur fungerar dessa lurar i datorer och hörlursförstärkare? MacBook Pro har ju exempelvis volymstyrning med iPhone-lurar med knappar. Knapparna på hörlurarna bör väl vara ointressanta kopplade till datorn men går det få ljud ur dem öht?

[Gladamarsvin]
2013-11-30 18:07
#6

Jag har iphone hörlurar till min Android mobil för det är bekväma att ha och för att man kan pausa musiken med dom

Annons:
Visper
2013-12-12 23:07
#7

Just köpt Klipsch in ear. Fint ljud och svarsknapp som styr spelaren. Mest förtjust Är jag I mina skitdyra Nokia on ear Bluetooth lurar med noicecancelling. Underbara men lite otympliga.

MagArne
2013-12-13 09:10
#8

Det blev ett par Beyerdynamic DTX 501p. De har fått mycket bra omdöme så de känns väldigt prisvärda. Dock ingen mic eller volymknapp men med lite mer efterforskning var det främst till datorn lurarna skulle användas till ändå.

Återstår att se på Julafton vad de går för 🎧

Upp till toppen
Annons: