Annons:
Etikettsamsung
Läst 8020 ggr
Paimon
11/14/13, 10:55 AM

Samsung Galaxy Tab 3 7" Wi-Fi

Hej,

jag funderar på att köpa en Samsung Galaxy Tab 3 7" Wi-Fi och tänkte höra om det är någon här med personlig erfarenhet av den?

Huvudsaklig användning kommer att vara:

*Läsa pdf-filer, e-böcker (e-pub format i de flesta fallen).
*Lätt surfning, leta lite info när man är i skolan t ex.
*Spela in föreläsningar

Det är nog det viktigaste. Så jag undrar för dom ändamålen är den bra? Kan ingenting om surfplattor men jag antar/hoppas att den har program för inspelning och e-böcker, eller?

Annons:
kissidor
11/14/13, 12:06 PM
#1

galaxy tab-plattorna är inte jättebra plattor, men för det du tänker använda den borde den väl duga utan att du behöver sitta och reta upp dig alltför mycket tycker jag. den har ju också ett plånboksvänligt pris - beroende på exakt vilken modell du funderar på (hur stort lagringsutrymme, med eller utan 3G) vet jag dock inte om det är den allra mest prisvärda eller om det finns bättre val i samma prisklass. 

appar för läsning av e-böcker - köpta och lånade - finns ja. och visst kan du filma med den 🙂. dock är väl inte kameran så bra, men jag vet inte hur kinkigt det är om du ska filma föreläsningar

vad har du för telefon förresten? det kan ha stor betydelse för hur du skulle trivas med plattan

Värd på Mobiltelefoner och Android

Paimon
11/14/13, 12:17 PM
#2

Wifi modellen, utan 3G. Såg den på extrapris nu för 990 vilket är mycket när man är student men inte speciellt mycket för en surfplatta.

Jag tänkte inte filma utan de räcker med att spela in ljudet. Behöver inte se föreläsningen utan bara höra den 😉

Sony xperia mini.

kissidor
11/14/13, 1:35 PM
#3

jamen då tror jag det är lugnt, då tror jag absolut tabens prestanda är tillräckliga för att du inte ska störa dig på den jämfört med din telefon 🙂. 

och jag vet inte om ren ljudinspelning finns som en medföljande funktion i den, men det finns appar för det också. den här tex verkar rätt ok utifrån dess omdömen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nll.asr&hl=sv

Värd på Mobiltelefoner och Android

Paimon
11/14/13, 4:16 PM
#4

Kan inte påstå att jag är nån prylnörd som måste ha de bästa och häftigaste prestandan, o även om jag var det skulle jag ändå inte ha råd 😕 Har min stationär hemma som jag kan använda om det är mer krävande uppgifter, det är väl mer kul grej och sen att läsa böcker på den. Om man lånar nån bok ifrån biblioteket istället för att köpa kursmaterialet 😛

En annan fråga till dig som verkar vara lite teknisk lagd. Min telefon vill inte koppla till google-servern av nån anledning. Jag kommer ut på nätet med den men inte ut på app-market. Råkar du veta vad de handlar om?

kissidor
11/14/13, 7:08 PM
#5

mja vet gör jag inte, det är så mycket det kan vara 🙂. men problem med playstore löser man ibland genom att gå in i inställningar/programhanteraren, leta upp playstore och gå in på den, och sen rensa data och cache. det är en enkel åtgärd som är tillräckligt smärtfri och tillräckligt ofta hjälper för att det alltid ska vara värt att testa. men gör det inte det får vi klura vidare, och då blir det frågerunda 🙂

men jag tar en fråga redan nu: funkar det om du går in i playstore från datorn och väljer att installera en app på din telefon, dyker den upp i telefonen då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Paimon
11/14/13, 8:37 PM
#6

Det enda som kommer upp när jag försöker ansluta mitt googlekonto via telefonen är "det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern"

Jag kan inte installera en app på telefonen via datorn för den har inte registrerat telefonen till google kontot och varje gång jag försöker händer de där.

Annons:
kissidor
11/14/13, 8:49 PM
#7

hur länge har det varit såhär då 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Paimon
11/14/13, 10:30 PM
#8

Ända sen första gången jag försökte logga in på app-market vilket kanske månad efter att jag köpt telefonen.

Jonsson9
11/14/13, 10:46 PM
#9

Har du skapat ett Google-konto?

Vänlig hälsning, Martin

Paimon
11/15/13, 11:21 AM
#10

Jupp.

kissidor
11/15/13, 3:50 PM
#11

jaså var det så ända från början 😮! jag trodde det var nåt som hade uppstått på senare tid. men då har du mao inga appar i den utöver de förinstallerade, så då borde det inte vara så motigt att fabriksåterställa den, vilket är vad du bör testa om vi inte kommer på nåt annat

har du haft den typ minst ett år utan att kunna ladda ner appar alltså, eller har du köpt den från nån annan?

har du testat både över mobildata och wifi?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Paimon
11/16/13, 12:40 PM
#12

Köpte den ny, så inte kunnat sen början.

Jupp.

Jonsson9
11/16/13, 5:32 PM
#13

Har du testat åtgärderna i #5? Försök också med "avinstallera uppdateringar" på samma sida.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Paimon
11/16/13, 7:19 PM
#14

Jag tror att jag måste återställa fabriksinställningarna. Hörde de idag om en annan som haft samma problem och han hade startat om hela telefonen 😛

Men men, köpte Samsung tab idag så jag får ladda lite appar till den och då kan jag säkert föra över dom via kabel om det är nåt jag vill ha till telefonen också.

Så det löste sig nog…..hoppas jag.

Jonsson9
11/16/13, 9:45 PM
#15

Har du testat åtgärderna i #5? Försök också med "avinstallera uppdateringar" på samma sida.

Vänlig hälsning, Martin

[nettaahs]
11/21/13, 5:37 PM
#16

Hur var den då? :) Funderar också på den :)

Razzora
11/22/13, 8:39 PM
#17

Jag är också nyfiken på hur du känner att den fungerar. Inte för att jag ska köpa en utan bara för att jag är såååå nyfiken på vad personer som har köpt någon ny pryl tycker om det och om det var ungefär så som de förväntade sig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: