Annons:
Etikettappar
Läst 4410 ggr
skuttis88
2013-11-11 18:32

Kan inte uppdatera Facebook

Jag har över 50 MB ledigt på telefonminnet där Facebook-appen ligger och jag måste uppdatera för att den ska funka. Uppdateringen tar bara 15. Sen står det att det inte finns tillräckligt med utrymme. Och jag kan inte flytta några mer appar till SD-kortet(det finns mycket plats där). Jag har de appar som går att flytta på SD-kortet men en del går inte att flytta. Vad ska jag göra? Jag blir helt galen på den här telefonen, den sämsta jag har haft.

Xperia Ray, 16 GB SD-kort.

MVH Celina

Annons:
kissidor
2013-11-11 19:12
#1

ja det är ju en rätt gammal telefon som har med moderna mått väldigt lite minneskapacitet både vad gäller lagring och arbetsminne. jag skulle faktiskt vilja råda dig att köra fabriksåterställning på telefonen för att blåsa den helt ren. det är jobbigt att installera om allting igen och lägga in alla inställningar igen, men på en telefon som varit med länge och segar och krånglar är det värt det. det verkar som att det alltid blir lite "skräp" kvar när man tar bort nåt så till slut är det fullt fast det inte borde vara det, och det kommer man bara åt genom att blåsa telefonen helt. se bara till att du backar upp sånt du inte vill bli av med om du ska göra detta förstås 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-11-11 19:20
#2

Du kan inte avinstallera några appar som du kanske inte använder?

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
2013-11-12 03:43
#3

borde gå om du avinstallerar fb och sen installerar om det med senaste version kan man tycka 🤔

skuttis88
2013-11-12 17:49
#4

#3 Man kan inte avinstallera det…

MVH Celina

[VSK]
2013-11-12 17:50
#5

inte 🤔

skuttis88
2013-11-12 17:50
#6

#5 Nope, en sån här basapp

MVH Celina

Annons:
ru4real
2013-11-13 01:33
#7

Flytta över lite bilder till t ex dropbox, dels för att säkerhetskopiera dem, dels för att få lite mer plats. Installera dropbox (om det får plats).

Annars kan du rensa sms, det tar faktiskt en del plats på telefonen. Du kan även kolla om du fått stora bilder via mms, spara ner dem i dropbox med. och rensa sen.

kissidor
2013-11-13 06:03
#8

jag tror inte bilder och appar delar på samma utrymme i ray, + att jag förutsätter att TS har alla bilder på det nämnda sd-kortet. sms:en kan dock vara värt ett försök, men även om det är jobbigt tror jag ändå sist och slutligen att en fabriksåterställning vore det bästa i det här fallet

förresten skuttis, har du uppgraderat den till 4.0? när man googlar lite snabbt på den hittar man många klagomål från de som uppgraderat att telefonen blev helt hemsk efter det - från att ha varit en förhållandevis rätt så trevlig och anständig lur i sitt segment. undrade lite eftersom du överlag tyckte illa om den

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: