Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 4259 ggr
Jonsson9
11/5/13, 6:37 PM

Märkligt Youtube

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni ser på bilden nedan har jag fått någon slags symbol mitt i bilden när jag försöker titta på klipp på Youtube. Bilden runt omkring har också blivit mörkare än vanligt. Jag har försökt kolla igenom inställningar och så vidare men kan inte hitta nånting. Någon annan som har haft det här problemet?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Razzora
11/5/13, 8:37 PM
#1

Hmm, den symbolen känns igen…

Vad jag förstår så står symbolen för google cast.

Alltså att du överför din bild från mobilen till din tv via en speciell usb sticka som du ska ha i din TV/Skärm.

Google Cast

Kanske är det någon inställning som har blivit förändrad?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
11/5/13, 9:05 PM
#2

Mm, tänkte att det kunde vara något i den stilen. Men frågan är vilka inställningar jag ska kolla i. Youtubes eller telefonens.. Jag får kolla runt lite helt enkelt, för Chrome cast använder jag inte.

Vänlig hälsning, Martin

Razzora
11/5/13, 9:07 PM
#3

Vad jag vet så ska inställningarna finnas i Webbläsare Chrome. 

Finns säkert någon inställning på telefonen också.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
11/5/13, 9:47 PM
#4

Har kollat genom extremt många inställningar och testat mig fram på olika vis. Får inte det att fungera. Det har fungerat tipp topp innan, och kan inte minnas att jag gjort nåt speciellt. Inbäddade Youtube klipp på hemsidor vägrar fungera överhuvudtaget numera, de bara laddar lite sen ingenting, kanske försöker den Chrome casta det med.. Hjälp!

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
11/5/13, 9:58 PM
#5

Läste kommentarer på Google Play om den senaste uppdateringen, verkar vara extremt många som har liknande problem. Inget som någon här märkt av?

Vänlig hälsning, Martin

Razzora
11/5/13, 10:01 PM
#6

#4 Om du går in på Youtube appen och väljer ett videoklipp. Sedan väljer du "Inställningar->Anslutna tv'ar" Se om du har någon Tv som är ansluten där. Då kan du ta bort den och se om det fungerar bättre.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
11/5/13, 10:03 PM
#7

#5 jag har den senaste versionen på min telefon men jag har inte märkt av något konstigt med appen. 🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/7/13, 2:41 PM
#8

Nu kollar jag aldrig på youtube med luren men har lite funderingar, hur länge har det varit så? När funkade det senast? Har du provat återställa telefonen?

Vet det är jobbigt att göra men eftersom du testat allt annat utan resultat så verkar det vara den enda lösningen, någonting måste ju ha hänt.

[Nathalie62]
11/7/13, 2:45 PM
#9

#5, Har dom förresten samma problem som du har?
Har du testat med en annan webbläsare? Kan du återställa till den föregående versionen och se om det blir bättre då?

Razzora
11/7/13, 3:20 PM
#10

#8 Tror att den sök upp med den senaste uppdateringen som skedde för någon vecka sedan. Visserligen om det är ett problem på tillräckligt många telefoner så kommer dom säkert att fixa Youtube appen. Vissa har däremot Bluetooth loggan i mitten i stället för streaming till TV ikonen. Så det är något som är konstigt med senaste uppdateringen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/7/13, 4:34 PM
#11

#10, Okej men kan man inte ta tillbaka uppdateringen igen då tro? Åtminstone tills det blir åtgärdat om det nu är en bugg i den senaste.

Razzora
11/7/13, 4:46 PM
#12

#11 Nja ta tillbaka till den gamla uppdateringen är lite krångligare än så tyvärr. Man måste själv leta reda på den .apk filen som var innan den senaste uppdateringen och sedan avinstallera youtube appen på sin telefon för att sedan använda .apk filen man har hittat och installera.

Borde ju fungera men det är en ganska krånglig metod tyvärr 😕

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/7/13, 5:07 PM
#13

#12, Det håller jag verkligen med dig om, fy så bökigt 😮

Hmhm, har tyvärr ingen aning om hur man ska göra då 😕kanske testa med en annan lur och se om det blir samma där?

Annons:
Razzora
11/7/13, 5:12 PM
#14

#13 Antingen det eller så får man vänta på en uppdatering. Detta är en av anledningarna som jag har för att inte ha "auto update" igång på apparna.

Alltid lika irriterande när en app man använder mycket inte fungerar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
11/7/13, 6:10 PM
#15

Själva loggan och "mörkningen" av skärmen har jag fått bort. Fråga mig inte hur jag gjorde, jag avinstallerade och installerade på nytt, rensade cache och data och hela tjolavippen. Nånstanns gjorde jag nåt rätt. :P

Nu återstår ett annat problem, nämligen när jag ska titta på youtube-klipp i Android stock-webbläsare. I chrome fungerar det, men vill inte använda chrome då jag tycker stock är den snabbaste och bästa.

När jag försöker starta klippet så laddar den ett slag, sen kommer en playknapp upp mitt på klippet som man ska trycka på, och när jag gör det så laddar den men ingenting händer. Den visar inte mig klippet som den har gjort förut!!

Klipp från andra sidor är youtube som är inbäddade på hemsidor fungerar fortfarande. Jag har kunnat spela upp Youtube-klipp utan problem direkt i webbläsaren förut.

Några funderingar på lösning? Känns som jag redan testat det mesta.

Vänlig hälsning, Martin

Razzora
11/7/13, 7:41 PM
#16

#15 Så bra att du lyckades att få bort en del utav problemet.

Problemet som du har nu har jag också drabbats av ett par gånger på min android platta. Tyvärr det enda jag har kommit fram till att man får göra är en systemåterställning. Inte direkt det man vill höra men för min del så har det varit det enda alternativ som jag har hittat för att få det att fungera.

Kanske någon annan har någon annan idé?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
11/7/13, 8:08 PM
#17

#16 Nä systemåterställning ligger väldigt långt bort för mig. Oftast finns det något annat sätt att lösa det på. Gäller ju dock att hitta det bara ;)

Men efter du har gjort systemåterställning så har det fungerat klockrent igen iaf? Hur många ggr har det hänt dig?

Vänlig hälsning, Martin

Razzora
11/7/13, 8:38 PM
#18

#17 En återställning är ju verkligen det sista man ska göra. Men jag hittade ingen lösning då. Men jag hoppas innerligen att du slipper göra en systemåterställning.

Ja för min del så har det fungerat klockrent efter att jag har gjort en systemåterställning. För min del så slutade både youtube och netflix att fungera samtidigt. Trodde att det kunde vara någon adobe grej som strulade. Men jag kunde inte då hitta en lösning. Jag har nog fått göra detta 2 gånger än så länge.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: