Annons:
Etiketthtc
Läst 2929 ggr
Skitgalen
11/3/13, 2:34 PM

Från iPhone till HTC One

Jag har tagit beslutet att gå från iPhone till HTC. Jag var på Media Markt idag och fick upp ögonen för en HTC One, jävligt fin design, älskar dom kraftfulla fronthögtalarna, den har lagom stor skärm, det känns inte som det är något direkt "fel" på den. 

Vad tycker ni om One? Någon som har någon erfarenhet av den? Eller någon liknande telefon som man kan jämföra med. För jag vill verkligen ha One men vill vara 100% säker på att det är värt att byta till den innan jag gör det 😃

Annons:
bamse6311
11/3/13, 4:36 PM
#1

TS

Tror att du kommer att bli väldigt nöjd med den.
Har själv inga erfarenheter av just ONE men däremot av HTC och dom har alltid byggt enormt bra lurar.

One fick ju också enormt fantastiskt BRA recensioner och kritik när den kom ut.

http://m3.idg.se/2.1022/1.496933/htc-one--nu-ar-ettan-forst-pa-riktigt

http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/tester-acer/test-htc-one-1.520691.html

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
11/3/13, 5:17 PM
#2

sajtvärden härinne har en one vill jag minnas, så jag hoppas han pallrar sig in snart och berättar lite om den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
11/3/13, 9:43 PM
#3

Hemma efter guldfirande i Malmö! Det stämmer att jag har kissidor, =) och har haft i ca 2 månader. Det finns bara bra saker att säga om den. Jag har haft ett antal telefoner och testat en del andra och måste säga att HTC One har fått ihop helheten utomordentligt bra. Med en snygg utsida, enligt mig, och ett kraftigt innanmäte med en batteritid som iaf enligt mig är mycket bra. De enda negativa sakerna som jag kan säga är att kameran kan ha lite svårt med ljuset utomhus, när det är väldigt ljust så vill den gärna göra bilden väldigt mörk, blev dock bättre efter uppdateringen till 4.3. En annan negativ sak är att kameralinsen eller vad man ska kalla det är inte direkt skyddad, om man tex lägger den ner någonstans så skulle den kunna bli repad. Den är liksom inte inskjuten eller hur man ska förklara det. Men förhoppningsvis ska glaset klara av att inte bli repat av minsta lilla. Bara jag som är extremt varsam. Jag kan lova att du inte blir besviken om du köper en HTC One! Jag läste precis en artikel på swedroid.se att Android 4.4 är cirka 90 dagar bort (iaf i usa) men borde inte vara så mycket längre bort i Europa. Har du nån specifika frågor så svarar jag gärna på dom.

Vänlig hälsning, Martin

Skitgalen
11/3/13, 9:52 PM
#4

Tack så mycket för all er feedback! Jag vet dock inte om jag är 100% redo att släppa taget om min iPhone, jag har blivit en trogen användare och har varit det i snart 3 år… och jag har extremt svårt att kliva ur mina bekvämlighetsbubblor… så detta får nog vila ett tag till 😕

lergrodan
11/4/13, 3:24 PM
#5

Jag har haft en HTC One sedan Maj/Juni och är vädligt nöjd faktiskt. Stilren mobil med riktigt bra ljud och bild.

Razzora
11/5/13, 12:39 AM
#6

#4 Jag lovar dig att när du väl har gått över från din iPhone till HTC One så kommer du nog inte vilja gå tillbaka. HTC One är en fruktansvärt snygg telefon, med riktigt bra spec.

Jag har själv en LG G2 just nu men jag har varit en spekulant på en HTC One länge innan jag valde min G2:a. Men jag har haft en HTC Desire HD vilket jag var tills nu riktigt nöjd med.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
11/5/13, 6:12 AM
#7

Fast man ska inte lova för mycket, det är ju alltid en inlärningströskel med ett nytt operativsystem och alla orkar inte ta sig över den, det har vi sett förr. Om TS själv är tveksam till att orka lämna det gamla invanda så kanske det finns skäl att ta det lite lugnt med planerna. Bäst vore ju förstås om du kände nån med en One och fick möjlighet att fingra lite på den först Skitgalen :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/5/13, 9:46 AM
#8

#7 Nej det är ju sant. Alla är vi så klart olika och beroende också på om man "vill" lära sig något nytt så kan det gå smidigt. Men är man minsta lilla osäker, eftersom det ändå är ett helt nytt operativ system för TS så kanske det är bäst att kanske låna en HTC one om du har någon i din omgivning som har en. Eller åtminstone låna någon annans Android telefon så att du lättare kan komma in i systemet. HTC har ju ändå Sense, som ändå är det "skal " på själva Android operativsystemet. Men JAG tror att du inte kommer att bli besviken Skitgalen ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: