Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2616 ggr
kissidor
2013-11-01 07:55

Äntligen är android 4.4 KitKat här

för er som inte redan kollat in det, här är en svensk sammanfattning av nyheterna från swedroid: http://www.swedroid.se/nyheterna-i-android-4-4-kitkat-har-ar-googles-stora-changelog/

ganska bra jobbat google får man väl säga tycker jag. synd bara att den kompletta molnbackupen av allting (hela systemet, appar med data, sms, etc etc) som något rykte talade om inte fanns med denna gång, menmen det kommer väl en vacker dag och tills dess klarar i alla fall jag mig med titanium backup. men det vore ju trevligt för de som inte vill roota att också ha samma möjlighet!

vad tycker ni? på det stora hela, samt vilket var bäst/sämst?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-11-01 11:10
#1

Jisses, det var riktigt mycket nytt.

Sedan så är frågan om man får det här till "sin" lur.

Shit att jag inte läste det här tidigare, skickade nämligen tidigare i morse en förfrågan till ASUS om när man kunde vänta sig få 4.3 till PadFone 2.

Hade jag bara läst allt det här tidigare så hade jag frågat om KitKat.

Vill HA helt enkelt!

Bästa hälsningar,
Bertil

ru4real
2013-11-01 11:18
#2

Man kan ju alltid roota sina telefoner och installera en 4.3 version av t ex cyanogenmod. Inte alltför krångligt faktiskt. Och man slipper en massa tillverkarinstallerat krafs ochså.

[Nathalie62]
2013-11-01 13:43
#3

#2, He he. 😉

kissidor
2013-11-01 14:06
#4

#2, jo - rootar mina telefoner är det första jag gör. men det värsta med hyperbloatade samsung är att en del av den där bloaten vill man faktiskt ha kvar - och då är ju inte cm nån bra idé. till exempel fjärrkontrollen i s4, pennfunktionerna i note 2. men nu när 4.4 får inbyggt stöd för IR blir det nog custom rom i s4:an, har saknat det sen min gamla gnex.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-11-01 15:07
#5

#2 ru4real

Har aldrig vågat mig på det där med att roota med risk för att bricka min lur.

Hittade något på PadFone Club där det står att det skall vara enkelt att roota min lur men vet ändå inte riktigt om jag vågar mig på det.

http://www.padfoneclub.com/pl/content/content.php?content.38

Är ju inte heller så där väldigt bra på att läsa engelska och speciellt inte när det kommer till fackuttryck som jag inte känner till.

Well, får se om jag vågar men å andra sidan så finns det ju inte så jäkla mycket "skräp" som ASUS stoppat in i dem utan de är ganska renodlade Android-lurar.

Bästa hälsningar,
Bertil

ru4real
2013-11-01 19:46
#6

Har rootat mina telefoner flera ggr, och man måste nog verkligen anstränga sig för att bricka dem. Så länge man har ström i batteriet verkar det vara omöjligt att göra det. Sen finns det iofs modeller som är mer eller mindre känsliga, men samsung och sony(ericsson) har jag inte lyckats bricka ngnsin. :)

Annons:
Razzora
2013-11-01 21:38
#7

WOW säger jag bara! Mycket nytt som jag bara VILL HA!

Det är ett rejält kliv även från 4.3 till 4.4.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: