Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 6403 ggr
[Gladamarsvin]
2013-10-22 13:19

Flytta musik till mobilen från datorn

Jag älskar att lyssna på musik och vill nu veta hur jag kan få ner all musik som är ner laddad till datorn över till mobilen. Jag har en app men det finns inte de låtar som jag vill ha av avicii för det finns på datorn

Annons:
kissidor
2013-10-22 14:05
#1

nu använder jag själv bara spotify eller nån radioapp som tex bandit eller tunein och streamar, så jag är inte expert på detta - men rent generellt så är det ju busenkelt att flytta/kopiera filer mellan dator och androidenhet. du bara pluggar in telefonen i en usb-port så dyker ju den upp som en extern enhet på datorn, precis som om den vore ett usb-minne eller nåt. där kan du sen direkt i datorn skapa mappar och kopiera in filer. sen behöver du ju då en musikspelare som läser det formatet som det är på musikfilerna, den inbyggda bör väl klara det vanligaste - men det finns nog flera bra musikspelarappar att ladda ner från playstore som andra kan råda dig om 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2013-10-23 01:36
#2

Ibland kan det vara smidigare att använda tillverkarens PC Suite(kan heta något annat beroende på tillverkare) som ger mer enkel tillgång till informationen.

När du kopplar telefonen direkt till datorn, så ska du få upp precis som kissidor säger ett fönster precis som när du kopplar in en extern hårddisk där du får välja vad du vill göra, där ska du välja att du vill öppna mapparna på telefonens sd-kort. 

Om du inte skulle få upp ett sådant fönster så kan det bero på att du aktivt måste välja på telefonen (du borde få upp ett fönster i så fall så fort du koppar telefonen till datorn) att du ska använda den som en extern hårddisk eller liknande.

När du har gjort detta så får du navigera dig fram till rätt mapp på sd-kortet/inbyggda minnet. Det finns en mapp som heter Musik som ska ligga direkt när du kommer in i minnets mappar. 

Ibland kan det helt enkelt vara enklare att använda sig av programmet som kommer med telefonen. Då du enklare kan överföra från datorn till mobil och tvärtom, och slippa bry sig om att man ska veta vart mapparna ligger eller vad de heter.

Sedan ska det bara vara att spela upp din musik på den spelaren som du har valt. Kom bara ihåg att alla spelare klarar inte av att spela upp alla format. Men som kissidor säger så klarar den inbyggda av de vanligaste formaten på musiken.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

ru4real
2013-10-23 16:47
#3

Jag skulle rekommendera airdroid, funkar på allt eftersom det körs i en webbläsare. Du installerar appen på telefonen (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&hl=sv) och sen startar du din webbläsare med adressen http://web.airdroid.com/ och sen kan du flytta filer, installera och avinstallera program, flytta bilder, läsa och skicka mess osv. Allt genom din egen webbläsare. Och eftersom du inte installerar ngt på din dator kan du få det att funka överallt, på alla olika operativsystem.

Smidigare än så kan du inte få det. (Och ja, det funkar t o m via internet, men då får du räkna med att din bandbreddspott minskar).

Upp till toppen
Annons: