Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 6791 ggr
[marcusjohnson]
10/21/13, 9:27 AM

Installera *.apk filer?

Efter många år som Ios användare köpte jag Sony Xperia Z1 denna gången då jag inte tyckte Iphone hade något roligt och erbjuda just nu. Har haft Android innan, SonyEricsson Xperia X10. Då vet jag att jag kunde ladda ner *.apk filer från andra sidor och installera dem utan problem. Nu har jag laddad ner en app jag vill ha, lägger den på SD-kortet. Men sen när jag pillat dit kortet i telefonen så tar den telefonen bort apk-filen. Tar jag sedan ur kortet och petar in den i datorn är filen borta! Vad händer? Jag trodde först att det kanske hade med McAffe att göra, så det har jag fimpat.

Jag har försökt Gogglat men det mesta är på engelska (som jag suger på då jag) samt att jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mina problem för google!

Tack på förhand!

//Marcus

Annons:
Jonsson9
10/21/13, 10:55 AM
#1

Överför du mellan telefoner eller mellan telefon och dator? Vilket filhanteringsprogram använder du på telefonen?

Vänlig hälsning, Martin

Razzora
10/21/13, 12:24 PM
#2

Jag vet att jag hade precis samma problem på min gamla HTC Desire HD. Av någon anledning (nu antar jag att apk filen inte kommer från play appen) så måste du ha "Okända källor" förkryssad, annars vet jag att mina apk filer raderades bort. Jag trodde att de hade fixat det men det verkar som om problemet kvarstår.

Inställningen finns i "Inställningar"->"Allmänt"->"Säkerhet" sedan under Enhetsadministration så finns det en inställning som heter "Okända källor".

Kan även vara så att du får bocka av "Verifiera Program" som ska ligga på samma ställe då den kan vägra att installera programmet om den känner av att programmet skulle göra någon skada på telefonen.

Hoppas att detta hjälper.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[marcusjohnson]
10/21/13, 1:25 PM
#3

Okända källor och verifiera program är avbockat. I telefonen använder jag mig ES file explorer då jag körde det på min gamla x10, det kanske finns bättre program? //Marcus

Razzora
10/21/13, 2:53 PM
#4

#3 Jag vet inte om "ASTRO file manager" är bättre än "ES file explorer" men det kanske kan vara värt en chans att testa det.

Har du testat att koppla in telefonen direkt till datorn och se om det fungerar bättre att lägga .apk filen direkt på SD kortet när det sitter i telefonen. Kanske är något fel på SD kortet?

Vad är det för typ av SD kort?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
10/21/13, 3:10 PM
#5

Okända källor ska väl vara ibockat och inte avbockat som du skrev?

Vänlig hälsning, Martin

[marcusjohnson]
10/21/13, 3:50 PM
#6

#5 Jo jonsson9 det stämmer, så att den ska var ibockad och den andra avbocka! SD kortet är ett SanDisk klass 10, så det är ingen skit precis! //Marcus

Annons:
Razzora
10/21/13, 4:01 PM
#7

#6 Jag menade inte att det skulle vara ett dålig SD kort, men ibland så kan det ju vara ett måndags exemplar.

Men testa att koppla telefonen direkt till datorn och se om du kan kopiera .apk filen direkt på telefonen istället för att ta ut SD-kortet. Vad händer då?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jonsson9
10/21/13, 4:54 PM
#8

Håller med Razzora, testa med sladd. Eller varför använde du inte det från början?

Vänlig hälsning, Martin

[marcusjohnson]
10/21/13, 5:56 PM
#9

Nu så sitter jag vid datorn! Jag testa och bocka av administratörer och sen körde jag med sladd och då funkar det! Förut har jag kört minneskortet i kortläsaren! Men frågan kvarstår, varför raderas apk-filer när jag lägger de på minneskortet när jag för över filerna genom kortläsaren? Vem är det som tar bort, datorn eller telefonen?

Huvudsaken är ju att det nu fungerar!

Tack för hjälpen!

Marcus

Upp till toppen
Annons: