Annons:
Etikettköpråd
Läst 5018 ggr
Winta
10/8/13, 1:10 PM

Köpa mobil utan abonnemang

Hej! Min nuvarande mobil krånglar så man börjar tröttna på den och söker efter en ny. Men vilken mobil är bra plus lång batteri. Priset ska vara upp till max 2000 kr. Har redan abonnemang så det räcker för min del.

Någon förslag? :)

Annons:
kissidor
10/8/13, 1:56 PM
#1

sådär värst lång battertid kan du ju inte vänta dig med någon telefon under 2000, daglig laddning får du nog räkna med. men om det är extra viktigt för dig så kanske du borde se till att välja en modell med utbytbart batteri iaf, så du kan ha ett extra med dig?

lite mer måste vi veta om vad du söker för att kunna råda dig. det är lite knepigt just under 2000, men ett par alternativ som känns hyfsade finns det ju

så hur ser du tex på telefonens storlek? hur använder du den? vad har du nu och hur nöjd har du varit med den innan den började krångla? vad har du för abonnemang, hur mycket datatrafik ingår i det och har du tillgång till 4G?

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
10/9/13, 11:15 AM
#2

De enda mobilerna du kan få för 2000 som dessutom är bra är ju fjolårets modeller. Du kan få Sony Xperia P för 1500, Samsung Galaxy 2 Plus samt Samsung Xcover 2 får du för precis under 2000.

Nackdelen med mobiler från förra året är att de kommer inte stödjas med nya uppdateringar framöver.

Winta
10/9/13, 12:17 PM
#3

Tack för era svar, vad jag vill ha för mobil är att den klarar av det mesta. bra batteri o gärna bra bilder när man plåtar med den.

Varför kommer att inte stödjas med nya uppdateringar framåt?.. undrar?

kissidor
10/9/13, 1:15 PM
#4

klarar av det mesta, och bra kamera och batteritid - ja då finns det ju tyvärr ingenting under 2000 som uppfyller allt det, däremot finns det ett par som uppfyller delar av det.

samsung galaxy express tex kostar normalt mer men telia har den för 1990 (utan abonnemang alltså). den verkar riktigt ok på många sätt - men kameran är nog inget att skryta med.

sony xperia P är nog anständig också och finns under 2000 på netonnet, där är nog kameran bättre men batteritiden och det allmänna flytet sämre. 

LG Optimus L7 II, LG Optimus L9 och LG Optimus 4x HD kan också vara värda en titt - LG brukar ge bra valuta för pengarna

hade du sagt max 2500 så hade jag direkt sagt asus padfone 2 64GB som visserligen släpptes 2012 men med för sin tid närmast unika topprestanda, så den är fortfarande en fantastiskt bra telefon på i stort sett alla sätt - som just nu säljs till ett helt galet bra pris på webhallen. den utklassar alla de tidigare nämnda lurarna så otroligt mycket på varenda plan, och en sådan lur får man ju normalt sett inte för 2500 heller, så det är verkligen ett tips för den som lägger sin smärtgräns vid 2500 (eller högre, man får lägga till bra mycket för att få nåt likvärdigt)

tillverkarna brukar inte lägga krut på att uppdatera sina icke-flaggskeppsmodeller särskilt länge. det är ju ganska mycket arbete för dem med att anpassa det rena android till deras egen tolkning av det för varje enskild telefonmodell. dels är det väl mest flaggskeppen som folk framförallt förväntar sig att få uppdateringar till ett par år framåt och dels så är det ju så att nyare versioner kräver bättre hårdvara och därför faller äldre och mindre välutrustade modeller bort - då uppdateringen skulle göra skada snarare än nytta för dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
10/9/13, 10:43 PM
#5

#4 Synd att man inte har 2500 själv.😭

Winta
10/9/13, 11:35 PM
#6

Tackar kissidor! För långa skrivet om mobil och tips. Jag önskar också att jag hade också mer över 2000 kr. Får se hur jag gör eller ha lite tålamod fram till julrean kanske det går ner i priset.

Annons:
bamse6311
10/10/13, 2:45 AM
#7

#5 och #6

Det går att köpa på delbetalning (Klarna/Nordbanken) på Webhallen.

( http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163769-asus_padfone_a68_64g_vit)

Jag har beställt min på 3 månaders delbetalning och då blir det ingen som helst ränta.

#6 Den där luren ASUS Padfone 2 64GB kommer nog aldrig någonsin att bli billigare än det fantastska pris den nu har.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
10/10/13, 6:33 AM
#8

Men det är ju fullt möjligt att du skulle bli jättenöjd med någon av de under 2000 som nämnts winta, det beror nästan helt på vad du har nu - vilket du fortfarande inte berättat så därför är det svårt för oss att veta riktigt hur stor chansen är att nån av dem kan vara nåt för dig :-) Men visst, framåt jul är det säkert någon till som pinar sig under 2000, men de brukar ju alltid fula sig och höja priserna på hösten för att sänkningen sen ska se större ut.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/13/13, 1:41 AM
#9

Jag kan rekommendra att du tittar lite på LG L9. Kostar runt 1790kr.

Hyfsat bra batteri, tar ganska bra kort. Men med tanke på vad du vill att mobilen ska kunna göra så låter det som ett alternativ.

Alcatel OneTouch star kostar runt 1290 kr  också en ganska vettig telefon med 4.1 (vet inte om den ska uppdateras eller ej) men lite dålig med ram minne dock.

Tror att det nog är dom jag kan rekommendera för tillfället.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: