Annons:
Etikettappar
Läst 3517 ggr
Gasoline
9/2/13, 8:21 PM

Vem ringer? App

Vilken tycker ni är den bästa "vem ringer" app? Vill ladda ner en men det finns en hel uppsjö av dessa. Vilken är bra?

Annons:
Snurpan79
9/2/13, 9:51 PM
#1

Själv gillar jag Truecaller bäst.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
9/3/13, 8:24 AM
#2

Använder själv personligen igen som helst.

När jag ser att någon ringer mig och jag inte vet vem det är så svarar jag enbart när jag har lust.

Hatar telefonförsäljare men eftersom jag själv har jobbat med försäljning så tycker jag ibland att det kan vara "kul" att prata med dem.

Då så brukar jag fråga dem var de har för "unikum" att erbjuda just mig.

Alltid så får man då samma "ramsa" men då frågar jag dem igen vilket "unikt erbjudande" de har till "just mig" som ingen annan får ta del av.

Ganska kul att driva med dem även om jag vet att det kanske inte är så jäkla lätt att vara telefonförsäljare.

Vill jag inte prata med någon som jag inte har i min telefonbok så svarar jag helt enkelt inte.

Bästa hälsningar,
Bertil

Gasoline
9/3/13, 9:09 AM
#3

Tack för era svar. Anledningen till att jag funderar på en sådan app är för att jag ska slippa fundera vem som ringer, har endast ett fåtal nummer i mobilen då jag vart av med min gamla mobil. Lite jobbigt att gissa vem som ringer när den som ringer tror att jag vet vem det är ;-)

[VSK]
9/3/13, 6:30 PM
#4

Jag har eniro.se och den funkar så länge de som ringer finns med i databasen. Dock så gäller det ej de som är med i telefonboken, men förhoppningsvis vet man vilka man har med i telefonboken 😛

ru4real
9/5/13, 10:02 AM
#5

Kan rekommendera "Vem ringde", mycket bra och klarar av det mesta man vill ha av en sån här app.

bamse6311
9/5/13, 10:07 AM
#6

Vill man inte ha försäljare som ringer så finns ju även "Nix telefon" som app till både android och apple.

Telefonförsäljare måste kolla det innan de ringer någon och det är ju en "lag" så de flesta följer den.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
ru4real
9/5/13, 10:13 AM
#7

OM du inte redan haft m dem att göra, då finns du i deras register och det är dem fritt att ringa när som helst. Och en del följer inte nix-listorna, tyvärr.

bamse6311
9/5/13, 10:21 AM
#8

#7

Absolut så är det så som du skriver.
Dock inget fel att ha det inregistrerat.

NYA försäljare är ju skyldiga att följa detta eftersom det är en lag.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
9/5/13, 10:22 AM
#9

Jag har testat några liknande appar men minns dock ej vad dessa heter. Jag skall se om jag minns lösen och logga in på googleplay och se om jag kan se vilka appar jag har installerat. Har ej testat det från dator men nån gång skall bli den första 🙂

[VSK]
9/5/13, 10:29 AM
#10

Det var appen som #5 rekommenderade. Jag kan oxå varmt rekommendera den.

MichaelE
9/7/13, 2:23 PM
#11

Använder Eniros egen app som jag tycker fungerar riktigt bra. Jag får även upp adress, vilket är bra inom mitt yrke när man ska ringa någon.

Upp till toppen
Annons: