Annons:
Etikettköpråd
Läst 4623 ggr
PotatoEcho
2013-08-15 23:41

Samsung galaxy s3/s4 mini?

Hej, nu kommer jag igen med frågor! 

Har nog blivit mest fäst med Samsung telefonerna. Men frågan är vilken av s3 eller s4 mini jag ska ta? 

Jag hade tänkt åka och kolla och känna vilken storlek som känns bäst. Men om man då bortser från det och så, vilken är då bäst rent ut sagt? Jag har läst lite att dom inte alls har lika mycket saker i s4 mini som i s4. 

Båda kostar ju lika mycket också så.


Annons:
K12345
2013-08-16 01:42
#1

Är det mini-modell så är nog så…det betyder ju liksom - mindre! :p Men jag tycker att S4 verkar sjuukt bra..och det säger också några av mina kompisar som har den… :)

// Linn da' coolest!

kissidor
2013-08-16 06:46
#2

ja s3 mini har sämre prestanda än s3 och s4 mini har sämre än s4. men är det mini-formatet du vill åt och inte prompt behöver ha "det allra allra värsta som finns" i telefonväg så är de ju fullt dugliga båda två. av de två är ju s4 mini helt klart bättre på allt, men s3 mini har kommit ner riktigt skapligt i pris och det skiljer mellan tusen och femtonhundra i pris mellan de två - och det är ju för de flesta tillräckligt mycket pengar för att fundera över om de går att ha till nåt annat roligt 🙂.

så det är upp till dig vilket som är viktigast, lika självklart som valet av den påtagligt vassare och med lite större skärm (utan ökade yttermått!) och med 4G s4 mini skulle vara för mig så lika självklart är troligen valet av den väsentligt billigare och också prestandamässigt för de flesta helt ok s3 mini för nån annan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-08-16 06:59
#3

åh vänta, jag har nog missuppfattat, trodde du funderade mellan s3 mini och s4 mini, du har ju faktiskt skrivit s3 (trodde du liksom bara utelämnat "mini" där för att det kom sen och gällde för båda två om du förstår hur jag menar). 

ja lite klurigare blir det ju då, men om du pratar om vanliga s3 så säger jag ändå lätt s4 mini. pratar du däremot om s3 4G-versionen blir det svårare, för den har förutom 4G även 1GB mer i RAM än original-s3:an, vilket gör stor skillnad. s3 4G är en utmärkt telefon, som jag köpte till min dotter för ett tag sen. den har då större lagringsutrymme (men båda tar ju sd-kort) men blir ju klumpigare, så där får du absolut känna på storleken och fundera vad du kan trivas med. s4 mini är ju jättesöt och nätt trots att den har en riktigt hyfsad skärmstorlek.

Värd på Mobiltelefoner och Android

PotatoEcho
2013-08-16 22:23
#4

Ja det är inte s3 mini jag tänkt köpa utan ''vanliga'' s3 men s4 MINI =)

Jag hade inte tänkt mig 4g, utan 3g men kollade och priset som skiljer är faktiskt bara någon hundralapp. Jag har ju såhär att jag har gratis surf från telia, funkar det med 4g då? =) För annars är det ju inte värt att köpa en 4g telefon. Det är LTE versionen som är 4g och mer RAM va eller har jag missuppfattat helt?

Jag ska känna om s3 känns som för stort eller inte. Annars blir det nog den då jag tror jag vill ha en stor telefon!


Upp till toppen
Annons: