Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3149 ggr
Gasoline
8/12/13, 5:33 PM

Text från dator till mobil?

Om jag vill ha text flyttad från en Internetlös dator till min mobil (Sony Xperia V), hur går jag då tillväga? Går det? Jag är otroligt oteknisk när det gäller sådant. Har tillgång till USB. Vore tacksam om någon visste samt kanske kan förklara hur man gör om det går.

Annons:
bamse6311
8/12/13, 5:50 PM
#1

Hej.

Om du kopplar din lur till datorn med USB-sladden får du inte då upp olika alternativ som du kan välja?

Om du får det så välj "anslut som diskenhet" så lägger sig luren som en disk och då kan du kopiera från datorn och lägga in i luren.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
8/12/13, 5:57 PM
#2

Sen behöver du då rätt program för att kunna öppna den textfil du har lagt in. Återkom om du får problem. 😃

Vänlig hälsning, Martin

Gasoline
8/12/13, 6:02 PM
#3

#1 precis så jag tänkte, men vart bör man lägga in filen för att kunna komma åt den i mobilen? #2 absolut, ska testa så återkommer jag. Tack så länge :-D

Jonsson9
8/12/13, 9:40 PM
#4

#3 Du kan välja att lägga dem var du vill på minneskortet. Skapa en egen mapp där eller lägg filerna i en redan existerande mapp.

Sedan lite beroende på program men du bör kunna öppna upp de från programmet. Jag använder tex "OfficeSuite" och där är det lätt att komma åt minneskortet och välja vilken fil man vill öppna.

Vänlig hälsning, Martin

Gasoline
8/13/13, 6:54 PM
#5

Nu har jag testat, det gick inte alls bra. Gjorde två filer för att testa, en från Wordpad och en från datorns egna anteckning, tillbehörs programmet. Kopplar in mobilen i datorn och öppnar den i utforskaren (så som jag gör när jag hämtar bilder). Provade att lägga dessa två i bildmappen samt i första rutan som man får upp när man väljer utforskaren. Tänkte prova Sonys egna program oxå, men man behövde Internet för alla alternativ, något som jag inte har på datorn. Det jag ville komma fram till är att jag inte hittar dessa filer :-( Vart ska man lägga dom? Vad gör jag för fel?

Jonsson9
8/13/13, 7:11 PM
#6

Frågan är hur du försökte hitta dom?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Gasoline
8/13/13, 8:44 PM
#7

I mitt album, på skrivbordet, där alla program finns och kollade runt lite bland telefonens inställningar (där man kan se appar osv) men hittar inte dessa filer/dokument. :-/

kissidor
8/14/13, 10:58 AM
#8

om du vill kunna leta upp filerna från telefonen på det sättet behöver du till att börja med ladda ner någon filhanterar/utforskarapp. den här tex är omtyckt.

sen vet jag inte om du har någon app i din telefon som kan hantera själva filformatet på de textfiler du vill lägga över - jag antar det, men skulle det vara så att filerna inte kan öppnas väl du hittat dem i utforskarappen så behöver du en app som kan läsa dem också. tex då office suite viewer som jonsson nämner och länkar till i #4.

enligt det han skriver skulle du då dessutom kunna leta upp filerna direkt inifrån den appen (precis som när du tex vill öppna en wordfil på datorn och kan göra det antingen från utforskaren eller direkt inifrån word) och isf skulle du inte heller behöva en filhanterare. men vad jag förstår så har du inte försökt med att följa jonssons tips i #4, så börja med att göra det och se om det inte funkar 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
8/15/13, 8:37 AM
#9

Nu kan jag meddela att jag fått det att fungera! Jag laddade ner en filhanterare och öppnade denna. Då fanns sedan de filer jag lade in där för några dagar sedan och båda fungerar. Toppen! Tack för all hjälp :-D

[VSK]
8/15/13, 8:45 AM
#10

Härligt 🙂

kissidor
8/15/13, 12:02 PM
#11

vad bra att ditt problem är löst nu, och tack för att du meddelar det, sånt är alltid bra och trevligt att veta 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
8/15/13, 12:22 PM
bamse6311
8/17/13, 3:05 AM
#13

Fint att det löste sig för dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: