Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 2455 ggr
Jonsson9
2013-08-03 19:20

Nvidia Shield

Jag måste höra vad ni tycker.
Verkar den inte vara extremt stor och klumpig att sitta och hålla i. Och när man ska peka på skärmen ska man hålla hela denna klumpen i ena handen bara.

Vad är era åsikter och synpunkter?

Nvidia Shield - Swedroid.se

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Koggr
2013-08-03 19:27
#1

Meningen är väl att man inte ska peka på skärmen allt för mycket antar jag. Så såna spel är väl inte att rekommendera. :D

Sen så tycker jag inte den verkar vara klumpigare att hålla i än en vanlig handkontroll, däremot så undrar jag hur mycket tyngre det kommer kännas och hur man gärna sitter för att sitta bra om man sitter och spelar med den skärmen som sitter på.

kissidor
2013-08-04 08:08
#2

nu vet jag inte mer om spel än vad jag sett när dottern håller på, men tror du det är meningen att man ska använda skärmen på det sättet i det här fallet 🤔? jag är skeptisk

Värd på Mobiltelefoner och Android

Koggr
2013-08-04 10:03
#3

Jag tror man ska använda skärmen så lite som möjligt. Allra helst koppla in i TV via HDMI och köra på den istället gissar jag på. Om man ser till bärbara spelkonsoler tycker jag inte den verkar klumpigare än exempelvis PS Vita som för mig känns väldigt klumpig och obekväm i handen.

Jonsson9
2013-08-04 23:03
#4

Förstår att tanken är att använda skärmen så lite som möjligt men de kunde lika bra gjort den utan touch då kan jag tycka. :P

Jag vetinte det känns liksom bara som att det är en hyffsat god tanke men att den inte riktigt när hela vägen. Personligen skulle jag nog uppskatta något i stil med Ouya som kan streama pc spel också med separata handkontroller som passar i händerna. ;) Fast då har vi ju dock helt lämnat den bärbara spelkonsolen. :P

Återstår att se om det blir flipp eller flopp. :D

Vänlig hälsning, Martin

Koggr
2013-08-05 00:07
#5

Fast är det inte lite ett av "kraven" för att få köra Android på hårdvara som säljs till allmänheten på det här sättet? Att det ska vara touchskärm. Sen tycker jag storleken inte ser ut att vara ett direkt problem. Storleksmässigt ser den bara ut att vara bitvis något bredare än en "vanlig" handkontroll.

Jonsson9
2013-08-05 09:13
#6

Ouya kör väl helt utan touch iaf men då är ju det en stationär spelkonsol. Hade varit roligt att få känna på en shield.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Koggr
2013-08-05 10:54
#7

Jo, kravet på touch tänkte jag mer är när man har bärbart. Finns ju massa små usb/hdmi-stickor med android.

Upp till toppen
Annons: