Annons:
Etikettsamsung
Läst 10889 ggr
[strutter]
8/1/13, 9:13 PM

Samsung Galaxy S4

Hej!

Jag köpte en S4 idag. I kväll inser jag till min stora besvikelse att den saknar FM-radio!

Jag som lyssnar så mycket på radio, och gjorde det så ofta med min gamla smartphone.

Nu ångrar jag mig! Det blev så himla trist när jag fick klart för mig att ingen radio finns. Och att streama kostar ju en massa pengar.

Jag mitt dumma nöt var ju säker på att alla smartphones hade radio, så jag frågade inte ens!

Annons:
bamse6311
8/1/13, 11:24 PM
#1

Hej.

Ladda ner och installera appen TuneIn där det finns hur många radiostationer som helst både svenska och utländska.

Appen är gratis.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
8/2/13, 5:39 AM
#2

#0

S4 har inte radio eftersom den mottagaren ej får plats i telefonen. 4G-modemet äter den platsen.

[strutter]
8/2/13, 6:45 AM
#3

#1  Tack snälla, för tipset! Jag ska testa det. 

#2 Efter att ha googlat så har jag förstått att det är som du också säger. Kan ändå inte låta bli att tycka att det borde vara ett "futtigt" problem. Men så är jag heller ingen expert på det här. Långt ifrån!

kissidor
8/2/13, 6:46 AM
#4

åh nej vad tråkigt att du inte visste det 😭! men det är precis som VSK säger, i en samsung med 4G så finns det ingen FM-radio, den får inte plats då har samsung ansett. det gäller inte bara s4 utan även när de släppte 4G-versionerna av s3 och note 2 rök fm-radion. i till exempel HTC one och xperia z däremot tror jag de har prioriterat på nåt annat vis och har kvar radion.

appen tunein som Bertil nämner är ett bra tips, och en del radiostationer har väl egna appar också som tex min favorit bandit. men du ville ju inte streama för du är rädd att det drar för mycket datatrafik och blir dyrt. men det vete sjutton om det drar så mycket 🤔. hur mycket datatrafik har du som ingår i ditt abonnemang då? du skulle ju kunna testa att streama radio i säg tio minuter och avläsa före och efter i inställningarna hur mycket datatrafik det dragit.

var och hur köpte du telefonen förresten? du kanske har möjlighet att ångra dig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[strutter]
8/2/13, 6:56 AM
#5

#4 Jag tänker testa appen som Bertil tipsar om, och faktiskt lite andra också, tror jag. För när jag köpte telefonen så ingick ett erbjudande där jag har dubbel datatrafik året ut 🙂. Lämpligt då, att testa allt möjligt.

Jag köpte telefonen i en lokal butik. Jag har "pysslat" och gjort så mycket med och i den så jag väljer nog ändå att behålla den.

Tack förresten för dina tips och funderingar över mitt problem!

[strutter]
8/5/13, 4:57 PM
#6

#1 Tack Bertil! Nu har jag testat TuneIn under några dagar, och det funkar jättebra! Mitt problem verkar vara löst! Tack!

Annons:
bamse6311
8/5/13, 5:03 PM
#7

#16 strutter

Kul att du gillar TeneIn och där finns ju hur många både svenska och utländska radioprogram som helst.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
8/5/13, 10:15 PM
#8

vad kul att höra att det gick bra att streama radio 😃! det lät ju lite deppigt där i början så det är skönt att höra att allt löste sig till det bästa för dig 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[strutter]
8/6/13, 5:58 AM
#9

#8 Ja, det var lite smådeppigt! Man blir ju lite "på" när man har skaffat sig en ny, fin telefon 😉och vill att den ska funka perfekt. Och det gör den alltså nu, vad jag kan förstå.

Upp till toppen
Annons: