Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 2837 ggr
Stallmima
2013-07-27 21:50

Ta kort!!

Jag kan inte ta kort medans jag pratar i telefonen, min kompis som har en likadan säger att det går med hennes. Har en Samsug G lll. Att ta screenshots funkar men inte att ta vanliga bilder. Någon som har tips att ge eller är det så att det inte funkar??

Annons:
Snurpan79
2013-07-27 22:16
#1

Jag testade precis på min HOX och jag kan ta kort med min medan jag pratar i telefon. Kan dock inte använda blixten under samtal. Tycker det låter konstigt att det funkar för din kompis men inte för dig när ni har samma modell. Det du skulle kunna testa är ju att ladda ner någon kameraapp via market och se om det funkar då för dig då.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Stallmima
2013-07-30 00:07
#2

Ingen annan som vet??

kissidor
2013-07-30 08:03
#3

sorry, jag försöker aldrig ta kort medan jag pratar så jag vet inte. pratar nästan aldrig i telefon öht så jag vet inte vem jag skulle ringa bara för att testa det utan att framstå som konstigare än vanligt 😃. men har du testat snurpans tips då? det är ju väldigt lite besvär att testa i alla fall 🙂. 

men för att försöka bena ut det lite - hur långt kommer du då, kan du komma in på kameraappen och trycka fast det händer inget - eller tar det stopp tidigare?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-07-30 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Testade på min Sensation och det funkade där också men precis som Snurpan säger så funkade inte blixten.

Ringde till min egen hemtelefon och pratade med mig själv i röstbrevlådan.

Bilden inomhus utan blixt blev dock inte så väldigt bra.
Det var lite för mörkt i köket att köra utan blixt

Ringde mig själv igen och tog en bild från balkongen.

Jo, det funkar ju även att ta en bild samtidigt som man pratar men jag personligen kommer troligtvis inte att utnyttja det så ofta.

Bästa hälsningar,
Bertil

Så här blev bilden från balkongen medan jag samtidigt talade in ett meddelande på min röstbrevlåda.

Upp till toppen
Annons: