Annons:
Etikettsamsung
Läst 4687 ggr
MLilja
2013-07-22 19:00

Klockan stannar

När min telefon (Samsung S4) bara ligger och jag tar upp den och slår av tangentlåset så brukar klockan hoppa framåt, det kan vara allt från någon timme till ett par minuter. Det verkar nästan om om klockan stannat och stått stilla från förra gången jag rörde den, är det någon som har samma problem eller har någon bra lösning? Jag brukar ha min telefon som väckarklocka, men nu vet jag inte om jag vågar det, den kanske inte ringer på rätt tidpunkt…

Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer

Annons:
kissidor
2013-07-22 19:40
#1

min gör också så, och jag blev förvånad när jag först såg det (såvitt jag har kunnat iaktta så visar den helt enkelt först typ en halv sekund tiden från den senaste gången skärmen var på). jag vet inte varför de har valt att den ska göra så, men det är bara en visningsfråga, du ska inte vara orolig för att klockan de facto har stannat på den 🙂. jag använder min som väckar- och påminnelseklocka hela tiden och det funkar så fint så.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MLilja
2013-07-22 20:47
#2

Okey, jag hade en SE Neo förut med samma problem och den gick inte att ha som väckarklocka, i alla fall inte om man ville vakna rätt tid :)

Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer

kissidor
2013-07-22 21:24
#3

ok, ja jag har inte alls sett det som ett problem, jag har bara ägnat några sekunders stilla undran åt varför de har valt att ha det så. men det kanske de inte har, det kanske är en bugg då 🤔. men hursomhelst så är det som sagt inget som påverkar klockans faktiska gång

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-07-22 22:47
#4

Det har med strömsparfunktion att göra. Dumt att ha en "tickande" klocka då ingen ser på den 🙂

kissidor
2013-07-22 23:39
#5

ah, ja det så klart 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-07-23 04:08
#6

🙂

Annons:
Jonsson9
2013-07-24 00:00
#7

Vilken klocka är det ni pratar om?
Klockan längst upp till höger, en klockwidget?

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
2013-07-24 00:08
#8

#7

Ja originalklockan. den fryser bilden då skärmen är släkt och vaknar till liv när man tänder skärmen. oftast så hinner man se tiden som var när skärmen släktes och den nya uppdaterade tiden irl när man precis tänt skärmen.

kissidor
2013-07-24 00:09
#9

det jag har observerat på min gäller klockwidgeten på låsskärmen i alla fall

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-07-24 12:21
#10

#8 Definiera originalklockan, uppe till höger eller widget?

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
2013-07-24 12:46
#11

#10

Är ju widget man ser i första hand. den lilla pytteklockan uppe i högra hörnet använde jag inte förut, men nu då jag kastat klock-widgeten.

Så rätt svar är widgeten.

Jonsson9
2013-07-24 13:24
#12

TS: Om det även är widgeten du pratar om och originalklockan uppe i högra hörnet "beter sig normalt" så ska det inte vara någon fara att använda dig utav väckarklocka.

Som VSK säger har det säkert något med strömsparning att göra och jag tror det är helt normalt.

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: