Annons:
Etikettsamsung
Läst 4660 ggr
whiteangel2
2013-07-15 10:26

Samsung Galaxy tab 2

Någon som har erfarenhet av denna surfplatta? Får en på torsdag om allt går som det ska!

Marre

Annons:
kissidor
2013-07-15 15:06
#1

för att inte lämna din fråga obesvarad 🙂, det finns väl många med denna platta men jag är dock inte en av dem - men många är ju inne på iFokus och läser och skriver ganska sporadiskt såhär års så jag svarar ändå. men alla jag pratat med som haft antingen en billig kinaplatta eller ingen surfplatta alls innan de fick en galaxy tab 2 har varit jättenöjda med den. är man extremt kräsen och van vid det bästa av det bästa kanske man tycker att den bara är ok. vilken telefon har du förresten, det har ju också lite betydelse för hur du kommer att uppleva plattan.

men jag tror säkert du kommer att bli jättenöjd och få mycket både nytta och nöje av den 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

whiteangel2
2013-07-16 09:54
#2

Jag har tyvärr ingen smartphone ännu då jag inte jobbar och därför inte har råd att lägga pengar på en dyr telefon just nu. Jag ska dock försöka att få tag på begagnad i bra skick för att lämpligt pris. Min sambo har en HTC One X+ som jag brukar låna ibland till att spela spel. I övrigt har jag ingen erfarenhet av smartphone och surfplatta har jag aldrig ens testat.  Men jag hoppas på att bli nöjd. Surfplattan hade kostar 3333 kr att köpa på media markt annars så den är förhoppningsvis bra.

Marre

kissidor
2013-07-16 10:33
#3

ok, vad roligt att du får en/får tag i en billigt, en surfplatta är kul till så mycket - surfa naturligtvis och spela spel men även titta på film och läsa tidningar och böcker. samt lite nyttofunktioner också om man är intresserad av det 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-07-16 10:36
#4

förresten ser på priset att det är en med 3G, ska du ha ett abonnemang till den då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

whiteangel2
2013-07-16 10:53
#5

Min sambo har ett abonnemang så han kommer bara att behöva köpa ett extra simkort för 29 kr i månaden för att vi ska kunna använda surfplattan.

Marre

kissidor
2013-07-16 12:02
#6

det låter ju jättebra 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Snurpan79
2013-07-16 21:31
#7

Jag har en Samsung Galaxy Tab 2 (wifi-modellen) och jag är super nöjd med den. Har haft den rootad och kört Cyanogenmod på den men är nu tillbaka på stock ROM (JellyBean) och är ännu mer nöjd. Tror säkert att du kommer gilla surfplattan. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

whiteangel2
2013-07-17 19:42
#8

Blir tyvärr inget efter Telenor har ändrat på sina abonnemang vilket gör att det ej går att köpa till ett simkort till den för endast 29 kr i månaden utan då hade min sambo behövt byta till ett dyrare abonnemang som hade blivit över 500 kr per månad istället för ca 400 kr som han har nu.

Marre

whiteangel2
2013-07-17 19:43
#9

Min sambo får sälja den istället!

Marre

Jonsson9
2013-07-17 20:35
#10

Kan du inte ha den och bara surfa på WiFi då?

Vänlig hälsning, Martin

whiteangel2
2013-07-18 09:09
#11

Vi har inget trådlöst nätverk hemma och ingen idé att ha den och bara kunna använda den på bibblan. Men jag kommer att få en del av pengarna när han säljer den, som ett bidrag till att så småningom kunna köpa en smartphone.

Marre

kissidor
2013-07-18 09:32
#12

nej vad synd whiteangel 😕! men i alla fall när ni är tillsammans så hade han ju kunnat dela ut sitt nätverk från telefonen till plattan med en wifi hotspot, eller hade du tänkt att använda den huvudsakligen när ni är isär?

men det kanske är större nytta för dig att få pengar till en egen smartphone ändå? hoppas ni kan sälja den för en hyfsad slant i alla fall, det har varit ett ganska vanligt erbjudande hos flera operatörer på sistone med en galaxy tab2 billigt eller på köpet så det finns väl några på blocket antar jag, vilket kanske sänker priset man kan få ut lite. ni får väl kolla runt lite vad man verkar kunna få ut.

Värd på Mobiltelefoner och Android

whiteangel2
2013-07-18 09:56
#13

Om han hade kunnat köpa till ett extra simkort till den hade jag använt mig av det, det vill säga det hade gått på den datatrafiken som ingår i hans abonnemang men nu går inte det. Ladda ner appar som kräver mest datortrafik hade jag gjort när jag är på bibblan och loggat in på deras trådlösa. Nu får jag vänta tills jag fått ihop så att jag kan köpa en smartphone men det lär tyvärr ta några månader till i värsta fall.

Marre

Annons:
kissidor
2013-07-18 11:12
#14

jo men alltså du kan ju gå på den datatrafiken som ingår i hans abonnemang så länge ni är inom räckhåll för varandra, om han istället delar ut wifi från sin telefon.

men hursomhelst så håller jag tummarna för att du får ihop till en egen smartphone som du blir nöjd med snart 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

whiteangel2
2013-07-18 20:43
#15

#14 Vadå dela ut? Hur gör man det? Han säger att han har Wifi men att han inte vet om han kan dela ut så att det går att använda surfplattan via Wifi!

Marre

kissidor
2013-07-18 20:58
#16

Tja nu vet jag inte EXAKT hur det ser ut i hans menyer då han har HTC och jag Samsung, men det ligger under inställningar iaf, och där ligger det i min under gruppen trådlöst och nätverk /fler inställningar. Där hittar man internetdelning och hotspot, och sen är det bara att slå på den och helst förstås ange ett lösenord så att inte kreti och pleti kan koppla upp sig på hans wifi hotspot :). Så här gör min dotter hela tiden när hon vill ha med sig sin surfplatta till nån kompis som inte har trådlöst. Att tänka på är dock att det suger rätt bra med batteri så man bör slå av den så fort man inte behöver den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: