Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3660 ggr
Aniara4
2013-07-05 16:40

Vattenskadad Galaxy S2

Hej!

Jag har badat min telefon, och sen torkat den nästan 2 dygn i ris. Nu när jag startar den går den finfint förutom två "små" detaljer: Den hittar inte SIM-kortet, och den reagerar inte på laddaren. 

När jag hade den isärplockat såg jag vad jag antar var oxid, en fläck på en platta inte så långt från SIM-kortsplatsen. Finns det något hopp om jag öppnar igen och gör rent med t-sprit, och sen investerar i nytt batteri?

Det var ett litet helsicke att få ihop den igen (en liten svart gummiplupp som lossnade och tävlade med tryckknapparna på sidan om att inte hålla sig på plats), så jag är inte jättesugen på att börja skruva igen, men men…

Annons:
kissidor
2013-07-09 08:02
#1

ja är man blixtsnabb med att rycka batteriet så kan man rädda sin telefon på detta vis - jag har gjort det flera gånger, och sen kört dem i torkskåpet några timmar.

dock misstänker jag att de ofta inte är fullt så oskadda som man lättad först tror, det kan komma smygande problem efter ett tag, ofta med ljudet. men man har åtminstone skaffat sig en nådatid och det kan ju vara värt mycket bara det Glad

men i ditt fall så kan det tyvärr vara kört 😕 - du får väl låta den torka ännu ett tag och se om det hjälper, men jag befarar att det inte gör det. min jobb-s2:a drog jag i toaletten tidigare i år, samtidigt som min privata. jag röck batteriet först på den privata så den räddade jag, men jag misstänker att de sekunderna som gick innan jag hann göra det på s2:an blev avgörande. hur snabbt hann du dra batteriet på din?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aniara4
2013-07-09 19:29
#2

Den verkar faktiskt ha återhämtat sig och är helt ok nu, men jag antar att jag förkortat livslängden en del. Ryckte batteriet så fort jag kunde, men då hade den ändå legat i vattnet en liten stund.

kissidor
2013-07-10 15:29
#3

toppen att den klarade sig, grattis 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-07-19 07:46
#4

Inom snar framtid så kanske det kommer bli ännu lättare att rädda sina telefoner:

http://www.dn.se/ekonomi/nytt-material-kan-torka-mobilen/

Upp till toppen
Annons: