Annons:
Etikettsamsung
Läst 7740 ggr
beem
7/4/13, 5:16 PM

Mail - flera appar ?

Jag använder Hotmail / Outlook för mina mail och använder  Outlookappen som finns hos Playbutiken.

När jag klickar på appen kommer jag direkt till inkorgen i ett av mina mailkonton. Hur gör jag när jag har flera mailkonton - alla är Hotmail / Outlook ?  

Måste jag ha en app för varje ? Om det är så hur gör jag för att få mailkontots namn på appen ?

Jag har Samsung / Android.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
bamse6311
7/4/13, 5:44 PM
#1

Hej beem.

Har själv inte lyckats få min Outlook-app att funka.
Nåväl, microsoft teknikerna håller på och tittar på det och jag har skickat loggfiler så de skall återkomma.

Dock så har jag alltså appen i luren även om den inte synkar.

Jag tryckte runt och kolla lite på inställningar där men hittade inget "lägg till konto" så det är kanske inte säkert att det går.

Dock så kan du ju den vanliga "mail-appen" i android ha flera olika konton.

Jag laddade ner och installerade AquaMail och i den kan man ha flera olika konton. Dessutom så har den fått kalasbra betyg på Play.
(Det var kissidor som tipsade mig om Aqua när jag i början överhuvudtaget inte kunde få igång Outlook)

Well, kanske någon annan som vet hur man kan göra om man vill ha flera konton i Outlook.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
7/4/13, 7:39 PM
#2

Tryck på den vita ikonen högst upp till vänster med en pil som pekar åt vänster. Då får du upp en meny där du sedan kan trycka på "Lägg till konto".

Har inte testat det själv så vet inte hur bra det funkar.

Vänlig hälsning, Martin

beem
7/4/13, 9:19 PM
#3

# 2 Jag ska testa det så snart jag kan. 

Jag återkommer om hur det fungerar.

Tack för tipset.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
7/11/13, 12:46 PM
#4

Jag lyckades lägga till yttefligare ett konto. Nästa gång jag går in i Ouglook ser jag bara det senast inlagda Jag upptäckte nu att det kontot ligger som lite bakom det andra. Det ligger en vit ruta över kontonamnet. Jag kan för mitt liv inte fatta hur jag ska få bort den. Tacksam för tips.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
7/13/13, 9:04 AM
#5

#4 beem

Kan tyvärr inte ge något svar på den frågan
Som sagt så har jag knappt fått igång min egen Outlook-app ännu.

Har iofs fått mycket hjälp från Microsoft Community varav det senaste svaret idag men har inte läst det ännu.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
7/13/13, 9:27 AM
#6

Förstår inte vad du menar beem?

När jag lägger till ett annat konto så kan jag nå det genom menyn högst upp till vänster. Där kan jag växla mellan de olika kontona snabbt och smidigt.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
beem
7/13/13, 10:30 AM
#7

#6 Ja där ligger mina konton också men de ligger så att jag ser knappt halva namnet på kontot - det ligger som en vit ruta över som tä ker kontonamnet så de går inte läsa.Jag ser bara en liten del av övre sidan av namnet - oläsbart.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jonsson9
7/13/13, 10:50 AM
#8

Märkligt. Vilken telefon var det du hade igen?

Vänlig hälsning, Martin

beem
7/13/13, 12:59 PM
#9

Jag har Samsung Galaxy S III Mini GT 18190


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Denna kommentar har tagits bort.
Jonsson9
7/13/13, 9:25 PM
#11

Kan kanske vara något med upplösningen på skärmen som appen inte stödjer kanske.

Kan du inte ta en skärmbild på hur det ser ut?

Vänlig hälsning, Martin

beem
7/15/13, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

# 11

Så här ser det ut.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jonsson9
7/16/13, 11:32 AM
#13

Märkligt fel. Jag prövade att lägga till ett extra konto i min Outlook app och det fungerade som det skulle, jag såg hela mailadressen. (Sony Xperia S)

Det måste vara appen som skalar det fel på nå vis.

Har du tid och ork så kan du ju skicka in bilden till Microsoft, Bertil (bamse6311) har haft kontakt med deras support, han kanske vet var du kan vända dig.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
beem
7/16/13, 3:54 PM
#14

#13  Jag ska kolla med Microsofts forum senare. 

Jag hade tänkt lägga till alla mina mailkonton men då det ser ut som det gör är det inte så intressant att göra.

Tack för ditt svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
7/16/13, 11:04 PM
#15

På Microsoft Community kan man fråga om allt och får personliga svar från Microsoft.

Det är väldigt många som frågar just om Outlook-appen.
HÄR länk och sedan så är det bara att logga in med sitt Microsoft-konto och ställa frågor.

Hoppas att allt löser sig beem.

Bästa hälsningar,
Bertil

beem
7/17/13, 12:34 PM
#16

#15 Tack för länken. Jag ska kolla närmare där då jag kommer hem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: