Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 8707 ggr
LaSadie
2013-06-07 15:44

SIM-kort till telefonen

Hej

Jag har ett SIM-kort lika gammalt som gatan och fick beställa ett nytt för min Samsung Galaxy S4. Jag behöver då föra över infon från gamla SIM till mobilen (HTC Sensation XE) för att sedan flytta den infon till nya SIM-kortet. Hur gör jag? Har ett minneskort i mobilen med som kanske kan underlätta det hela?

Annons:
Snurpan79
2013-06-07 16:18
#1

Du kan exportera innehållet på SIM-kortet till ditt minneskort och sedan när du satt i det nya SIM-kortet importerar du infon från minneskortet. Ett tips annars är att spara kontakterna som Google kontakter. Då har du alla kontakter i luren automatiskt när du loggar in med ditt Google konto. Det är kanon när man behöver byta SIM eller om man blir av med mobilen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-06-07 16:40
#2

röstar absolut på snurpans förslag nr 2, att låta Google-kontot hantera dina kontakter - smidigare kan det inte bli 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-07 17:37
#3

#1 och #2

Har funderat på det där med Google.
Hur kan man kolla vad man har där i form av kontakter på luren samt appar?

Kan man se det någonstans på sitt Goggle-konto?
Kunde vara bra att veta vad man har där just med tanke på kontakter och appar.

Bilder jag ta med luren går direkt över till Dropbox så dem har jag alltid koll på. Dessutom så lägger jag många av mina bilder även på G+.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
2013-06-07 21:40
#4

Att tänka på är om man delar google-konto med någon annan. Då får man ALLA kontakter på båda ställena. Lite trist tycker jag. 🤔

Vänlig hälsning, Martin

Snurpan79
2013-06-07 22:46
#5

#3 Vilka kontakter du har i luren kan du kolla via gmailen på datorn om du där väljer kontakter. De kontakter du har där är de som synkas in på mobilen när du loggar in med ditt google konto. 

Vad gäller att se apparna vet jag bara att du kan se dem om du loggar in på play butiken på nätet, google kontot som gäller även här. Tycker dock det är lite bökigt ibland att hålla koll på just apparna via nätet så det gör jag bara via mobilen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2013-06-08 04:09
#6

#3
Thanks för informationen, då vet jag hur det funkar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: