Annons:
Etikettsamsung
Läst 7816 ggr
[MinIda]
2013-06-06 15:54

Hjälp med Samsung galaxy s3 mini

Hej, jag behöver hjälp med min nya samsung galaxy s3 mini. Jag fick den på min födelsedag (den 15 maj) men det har bara varit problem med den. Först var det problem med avstängningsknappen då den stängdes av utan att jag gjorde något. Och nu när den kommit tillbaka från reparationen funkar inte instagram,kik eller några liknande program. Dock fungerar facebook men inget annat som jag sa. Kan dock nämna att jag ominstallerat alla program som slutat fungera. 

Vet någon vad det är för fel eller är det bara jag som är lite efterbliven just nu ?

Det har även blivit problem med väderkartan. Då jag ska uppdatera laddar det bara, det uppdaterar inte.

Annons:
kissidor
2013-06-06 16:13
#1

vet inte vad det kan vara för fel, men jag skulle rekommendera dig att testa en fabriksåterställning om du inte vill behöva lämna in den igen

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MinIda]
2013-06-06 16:23
#2

#1 Lite efterbliven igen men var gör man en fabriksåterställning ☺️

kissidor
2013-06-06 17:16
#3

nu har jag inte samma telefon som du så det kan se lite annorlunda ut, men du ska iaf gå in på inställningar och där hittar du. förhoppningsvis fabriksåterställning under rubriken "säkerhetskopiera och återställ" eller nåt liknande. se till att du sparar alla bilder mm nånstans och att du låter ditt Google-konto backa upp alla appar, kontakter, konton mm för vid en fabriksåterställning försvinner rubbet

ps. du är självfallet inte efterbliven bara för att du inte vet 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-06 17:34
#4

HÄR har du en tutorial om återställning av S3 mini.
Bästa hälsningar,
Bertil

[MinIda]
2013-06-06 17:51
#5

Men jag vill inte förlora alla bilder och min musik så hur kan jag spara det ? 😕

bamse6311
2013-06-06 18:09
#6

Gör som #3 kissidor skrev och spara alla dina appar konton osv på ditt google konto.

Har du dropbox på luren så lägg alla dina bilder och musik där.
Sedan kan du ladda ner dem till luren igen.

Foton och musik kan du ju även spara på din dator för att sedan återinstallera dem igen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2013-06-06 19:02
#7

var har du dina bilder och din musik då, ligger de på sd-kort eller? för i såfall ska de inte beröras av detta, även om den överförsiktige gott kan lägga över dem på datorn eller säkerhetskopiera dem till en molntjänst som dropbox ändå

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-06-07 09:32
#8

@MinIda: Du säger att facebook fungerar, du kan alltså uppdatera på facebook och se alla nya inlägg?

Funkar det att surfa via webbläsaren i telefonen?

Har du testat att koppla upp telefonen via WiFi?

Vänlig hälsning, Martin

[MinIda]
2013-06-07 09:51
#9

Ville bara säga att allting fungerar igen, nån som pappa känner kom hit och tittade och han fixade det 🙂

kissidor
2013-06-07 10:14
#10

men så bra 🙂. du vet inte möjligtvis vad han gjorde, det kan ju kanske hjälpa nån annan?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MinIda]
2013-06-07 10:30
#11

Jag vet tyvär inte vad han gjorde förutom att han tog ur simkortet 😕

Upp till toppen
Annons: